מרכזי הנתונים במרכז אירופה מנסים להתמודד עם גל החום הפוקד את היבשת בשבועות האחרונים

אתר החדשות ZDNet פירסם ידיעה העוסקת בכך שמרכזי הנתונים במרכז אירופה מנסים להתמודד עם גל החום הפוקד את היבשת בשבועות האחרונים והוא החזק ביותר זה כמה מאות שנים. הטמפרטורה היומית הממוצעת הגיעה ל- 30 מעלות צלזיוס.

“למרות שבאופן כללי הן ערוכות היטב להתמודד עם מזג אוויר שאינו טיפוסי, חברות טכנולוגיה במרכז אירופה ניצבו עדיין בגל החום הנוכחי בקיץ זה בפני חוסר נוחות ואי ודאות”.

שירות הידיעות המקוון Financni Noviny פירסם כי מוקדם יותר החודש הודיעו חברות הסלולר בצ’כיה שהוצאות החשמל שלהן בימים החמים הללו גדלות בשיעורים של 30 עד 50 אחוזים בשל דרישות הצינון ההולכות וגדלות שלהן. עם זאת, הוצאות האנרגיה מהוות רק 2-3 אחוזים מכלל ההוצאות, על-בסיס שנתי.

יצויין כי גלי חום באירופה מלווים גם בסופות חזקות ובסופות ברקים העלולות לפגוע באנטנות שידור סלולריות למרות שאלה מצויידות באמצעי גיבוי לאנרגיה.

בפולין גל החום היה כה חזק שמפעלי הכוח נאלצו לקצץ בייצור החשמל בשל קשיים בצינון המערכות. לכך יש להוסיף את העובדה שהבצורת גרמה לירידה חדה במפלס המים של הנהר הראשי, הויסלה, ומפעלי הכוח התקשו לקבל את כמויות המים להן הם נזקקים לשם צינון המערכות.