מרבית החברות הגרמניות רוצות סדר יום דיגיטלי חדש לאחר הבחירות שייערכו במדינה ב- 24.9.2017

15:34 20.09.2017

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

סקר שנערך על-ידי שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית Bitkom [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media]  מצביע על כך ש- 94% מהחברות בכלכלה הדיגיטלית של גרמניה כיום מקווים שהממשלה החדשה של גרמניה – שתקום בעקבות הבחירות שייערכו במדינה ביום ראשון 24 בספטמבר 2017 – תיישם רפורמות בתחומי החינוך, התעסוקה ובתחומים חברתיים.

הממשלה החדשה שתקום בעקבות הבחירות צפוייה להתמודד עם אתגרים שונים כדי להבטיח שמערכות החינוך והרווחה החברתית יתמודדו טוב יותר עם צרכי הכלכלה הדיגיטלית ומקומות העבודה.

87% מהחברות שנדגמו במסגרת הסקר סבורים כי גרמניה זקוקה לסדר יום פוליטי חדש כדי לתמוך בדיגיטליזציה של תעשיות מובילות וכן של חברות קטנות ובינוניות.

אותו שיעור גם מקווה שגרמניה תהפוך למקור בינלאומי של טרנספורמציה דיגיטלית.

לדברי Achim Berg  נשיא ביטקום  זו חייבת להיות העדיפות המובילה לממשלה החדשה לבחון את כל הפרוייקטים במונחים של היכנות דיגיטלית וליצור אג’נדה דיגיטלית מס’ 2 שתהיה שאפתנית.

שני התחומים שזכו לדירוג הגבוה ביותר (89% לגבי כ”א מהם) היו אבטחת IT ודיגיטליזציה של תשתיות. לאחריהם דורג נושא הרחבת הפס-הרחב (83%), תוכניות לימודיות (82%) ושמונים אחוז הצביעו על ה- Industry 4.0.

בתוך כך, סקר אחר של ביטקום שפורסם אף הוא באוגוסט 2017 מצביע על כך ש- 82% מהחברות במגזר ה- ICT הגרמני צופות גידול במכירותיהן במחצית השנייה של השנה הנוכחית.

לעומתן רק 7% מהחברות במגזר זה מעריכות כי מכירותיהן במחצית השנייה של שנה זו דווקא יקטנו.

מדד ביטקום [Bitkom index] גדל ב- 5 נקודות ל- 76, התוצאה השנייה בגודלה מאז החלה ביטקום לערוך את המדד בשנת 2001. ביטקום אומרת כי הדבר משקף אקלים כלכלי טוב בגרמניה כשמגזר ה- ICT אף אופטימי יותר משאר המגזרים במדינה.

ב- 24 ביולי 2017 פורסמו ממצאי סקר שנתי של מכוני המחקר Fraunhofer ISI ו- ZEW עבור ה- Deutsche Akademie der Technikwissenschaften והקבוצה התעשייתית BDI. מהתוצאות עולה כי גרמניה מפגרת בדירוג העולמי של חדשנות ודיגיטציה [שכלל 35 מדינות שנבדקו]: היא אומנם עודנה בין חמש המדינות המובילות בתחום החדשנות אך רק במקום ה- 17 בתחום הדיגיטציה.