מערך הסייבר הלאומי: איגוד האינטרנט הישראלי יוכפף, בהיבטי הגנת הסייבר, לרגולציות ולהנחיות של מערך הסייבר הלאומי. האיגוד, שמאז הקמתו לפני יותר משני עשורים היה עצמאי בכל פעילויותיו, ימשיך לתפקד כך

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה הודיע כי איגוד האינטרנט הישראלי יוכפף, בהיבטי הגנת הסייבר, לרגולציות ולהנחיות של מערך הסייבר הלאומי. האיגוד, שמאז הקמתו לפני יותר משני עשורים היה עצמאי בכל פעילויותיו, ימשיך לתפקד כך.

בהודעת מערך הסייבר הלאומי נאמר כי האיגוד הוקם בשנת 1994 ומפעיל שני שירותי תשתית מרכזיים של האינטרנט בישראל: מרשם שמות המתחם של מרחב (.il) ומחלף האינטרנט הישראלי (IIX) . המחלף, שהוקם עוד בשנת 1996, פועל כשדרת (Backbone) האינטרנט הישראלי.

בנוסף, האיגוד פועל לקידום השימוש באינטרנט לצרכי מחקר, תקשורת ושיתוף פעולה בין גורמים שונים. מדובר בגוף עצמאי, שמשמש כשלוחה של איגוד האינטרנט העולמי (Internet Society, ISOC) .

בשנים האחרונות בחנו אנשי מטה הסייבר הלאומי והרשות הלאומית להגנת הסייבר, אשר כיום מאוחדים למערך הסייבר הלאומי, את הסוגיה האם פגיעה בפעילות האיגוד עומדת תחת ההגדרה של פגיעה בציבור ובמשק הישראלי.

לאחר משא ומתן עם הנהלת איגוד האינטרנט הוסכם כי פעילותו, בהיבט הגנת הסייבר, תוכפף תחת הרגולטור לתחום – מערך הסייבר הלאומי.

ככל הנראה, השינוי יקבל ביטוי בחוק ויאושר עד סוף שנת 2018.