מנכ”ל נוקיה שצפוי להרוויח כ- 25.5 מיליון דולר אם תושלם עיסקת מיקרוסופט-נוקיה, דוחה תביעות לקצץ בסכום; הסיבה: תהליך הגירושין שהוא עובר עכשיו

20:49 28.09.2013

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

מנכ”ל נוקיה סטפן אלופ צפוי להרוויח כ- 25.5 מיליון דולר אם תושלם עיסקת מיקרוסופט-נוקיה וזאת כתמורה למאמציו למכירה למיקרוסופט. הדבר נודע בעקבות פרסום proxy materials ב- 19 בספטמבר 2013.

Risto Siilasmaa יו”ר חברת נוקיה והמנכ”ל הזמני שלה אולץ להודות כי נמסר לו מידע שגוי לגבי התשלום הצפוי למנכ”ל החברה. בראיון לעיתון Helsingin Sanomat הוא אמר כי הייתה זו טעות מצידו לטעון כי ההסכם של אלופ זהה לזה של קודמיו בתפקיד ובהם Olli-Pekka Kallasvuo וזאת למרות שמסמכים רשמיים של נוקיה אינם תומכים בטיעון הראשוני של נוקיה.

בפינלנד יש כעס רב על הכסף שיקבל אלופ כתוצאה מהשלמת העיסקה עם מיקרוסופט. ראש הממשלה Jyrki Katainen ושר האוצר גינו את התשלום.

בתוך כך, המנכ”ל הפורש של נוקיה Stephen Elop (שקיימות שמועות עקשניות כי הוא עשוי להיות המנכ”ל הבא של חברת מיקרוסופט) דוחה תביעות לקצץ בסכום של 25.5 מיליון דולר.

העיתון הפיני Helsingin Sanomat אומר כי הסיבה לדברי אלופ היא תהליך הגירושין שהוא עובר עכשיו. לפי החוק בפינלנד אשתו של אלופ (המתגוררת עתה בארה”ב) צפוייה לקבל מחצית מהסכום. אם יקוצץ הסכום אותו יקבל הוא ייאלץ לשכנע אותה לקבל פחות ממה שמגיע לה. גם לא ברור אם הסכם הגירושין יהיה כפוף לחוק הפיני או האמריקני.