מנכ”לי משרד התקשורת וגולן טלקום לא הגיעו לישיבת מעקב בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא השלכות מכירת החברה לסלקום על התחרות בסלולר

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר לא הגיע ביום שני (8.2.2016) לישיבת מעקב בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא השלכות מכירת גולן טלקום לחברת סלקום ישראל על התחרות בשוק הסלולר. יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל אמר כי קיבל הודעה לפיה המנכ”ל נקרא בדחיפות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיכך נבצר ממנו ברגע האחרון להשתתף בישיבה.

גם מיכאל גולן מנכ”ל גולן טלקום לא הגיע לישיבת המעקב בכנסת.

יו”ר הוועדה ח”כ כבל אמר כי “מי שנדמה לו שנושא גולן טלקום, אני אתן לו לחלוף מתחת לרדאר, טועה ולא מבין לאן אני מכוון. ייקבע עוד דיון מעקב אליו יגיע מנכ”ל משרד התקשורת”. עוד אמר ח”כ כבל כי “בוקר אחד אנחנו שומעים מכלי התקשורת שיש אירוע. אני מודע לעניין שאין כאן הצעה טובה. כל ההצעות לפיתרון הן פחות גרועות או יותר גרועות. אבל, לא מתקבל על הדעת שגולן טלקום, שקיבלה משאב, מבצעת הפרה אחר הפרה של החוזים שלהם, של ההסכם שלהם עם המדינה. ואחר כך אנחנו מתפלאים שגופים אחרים לא עומדים בהתחייבויות שלהם. הסיפור של גולן טלקום נכנס לכאורה מתחת לרדאר אבל מבחינתי הוא לא. אנחנו תובעים לדעת בדיוק איפה הדבר הזה עומד”.

עמי גילה סגן מנהל אגף כלכלה במשרד התקשורת היה נציג המשרד ואמר בין היתר כי “אנו מצויים בעיצומו של תהליך חילוט ערבויות של גולן בהיקף 60 מיליון ₪ לגבי נושא פרישת אתרים. גולן הגיבה בסוף חודש ינואר 2016 וטרם התקבלה החלטה סופית במשרד התקשורת לגבי החילוט”. בוא ציין כי בעבר כבר הוטלו על גולן שני עיצומים.

הוא נשאל מספר שאלות אך ציין כי אין בידיו את הנתונים והבטיח בתשובה לשאלות הללו שהנתונים יועברו לוועדה ע”י הגורמים המוסמכים במשרד.

ח”כ מיכל בירן הביעה זעם על כך שנציג המשרד לא היה יכול למסור את הנתונים הללו בישיבה עצמה. ח”כ יוסי יונה (שניהל באותו שלב את הישיבה והחליף למספר דקות את היו”ר איתן כבל) סגר בשלב זה את הישיבה במחאה על התייחסות משהת”ק כלפי הוועדה.