מכרז תדרי הדור החמישי: יום שני (22.7.2019) הוא המועד האחרון לחברות להודיע על כוונתן להשתתף במכרז

ב- 3.7.2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה של סוכנות הידיעות רויטרס שכותרתה: מכרז תדרי הדור החמישי בישראל צפוי להתפרסם בתוך “שבוע עד שבועיים”.

בפיסקה האחרונה של אותה ידיעה כתבתי כי “הכתב  Steven Scheer מוסיף כי החברות סלקום ופרטנר – הגדולות ביותר – סירבו להגיב ולפרט את תוכניותיהן לגבי הדור החמישי אולם בהתחשב בכך שמדובר בסכום של כ- 2 מיליארד ₪, הן עשויות לשתף פעולה במכרז משרד התקשורת הצפוי עם החברות גולן טלקום והוט. חברת פלאפון מסרה כי תתמודד בנפרד במכרז התדרים”.

ואכן, ביום ראשון האחרון, 14 ביולי 2019, נערכה מסיבת עיתונאים במשרד התקשורת בנושא זה. בין הדוברים: שר התקשורת החדש ח”כ דוד אמסלם, מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן, טל אלימלך מנהל המכרז במשרד התקשורת [שגם חתום על מצגת המכרז ובכובעו הנוסף: מנהל תחום בכיר (רגולציה) במשרד] וסמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה ד”ר עופר רז-דרור. ההודעה לתקשורת נמצאת כאן.

= = = = = = = = = = = = = = =

למחרת, יום שני, 15 ביולי 2019, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: משרד התקשורת מפרסם (15.7.2019) מכרז מספר 015/2019  – רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) בישראל: הרחבת רישיון קיים או הענקת רישיון מיוחד חדש לשירותי רט”ן ברוחבי פס מתקדמים; המועד האחרון להרשמה למכרז: 22.7.2019

= = = = = = = = = = = = = = =

בידיעה נוספת שפירסם הכתב  Steven Scheer מסוכנות החדשות רויטרס, שפורסמה ב- 14.7.2019 (לאחר מסיבת העיתונאים), נאמר בין היתר כי “החברות סלקום ופרטנר תקשורת סירבו להגיב לגבי תוכניותיהן אולם חברת גולן טלקום אמרה כי בכוונתה להגיש הצעה יחד עם סלקום ישראל. חברת הוט מובייל צפוייה להגיש הצעה יחד עם פרטנר תקשורת. חברת פלאפון תקשורת צפוייה אף היא להגיש הצעה משלה”.

= = = = = = = = = = = = = = =

+ ביום שני, 15.7.2019, דיווחה בזק החברה הישראלית לתקשורת לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך על המכרז החדש, בשם החברה-הבת. “פלאפון לומדת את פרטי המכרז ובשלב זה אין ביכולתה ו/או ביכולת החברה להעריך את השפעותיו”.

+ חברת סלקום ישראל דיווחה אף היא ב- 16.7.2019 על המכרז החדש.

+ חברת פרטנר תקשורת פירסמה הודעה על כך ב- 17.7.2019. “החברה לומדת את מסמכי המכרז ובוחנת את היתכנות השתתפותה בו, והיא אינה יכולה להעריך בשלב זה את השלכות המכרז על פעילות החברה והשלכותיו הכספיות”.

= = = = = = = = = = = = = = =

ביום ראשון, 14.7.2019, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: הפלופ הטרי: השר דודי אמסלם מקבל את “הובלת הספין התורן” – מכרז 5G.

האייטם הזה החל דרכו עם הסיווג ‘בלעדי’. לאחר שנמוך, כיום הוא מסווג רק כ’חדשות מקומיות’ ולאור ניסיון העבר לא מן הנמנע שהוא ישונמך שוב. ושוב.

בפיסקה השלישית של אותו אייטם כתב אבי וייס: מנכ”ל משרד התקשורת נתי כהן מבצע  את התרגיל הראשון שלו על השר ממש היום בבוקר: כינוס מסיבת עיתונאים להשקת מכרז דור 5.

אבי וייס בהחלט מבין בענייני פלופים. אתר זה מלא בתיעוד מקרים של ‘פלופים’ של אבי וייס עצמו באתר שלו (בציון שמות שגויים, בציון מועדים שגויים וכו’).

‘הפלופ הטרי’ הוא דווקא של אבי וייס עצמו: מסיבת העיתונאים לא הייתה בבוקר אלא החלה בשעה 12 בצהריים. בתצלום שהופץ לעיתונות נראה כי השר אמסלם נושא דברים כשעל השעון הדיגיטלי התלוי על הקיר מצויין 12:38:28. בנוסף, היה אמברגו מוסכם של פירסום המידע לאחר השעה ארבע אחר הצהריים.

תזכרו זאת כשאתם קוראים את האייטם הבא של אבי וייס ב’טלקום ניוז’ בו הוא ינתח מסמכים שונים לגבי חקירות להב 433 או מסמכים הקשורים למשרד התקשורת.

= = = = = = = = = = = = = = =