מי ייצג את הסתדרות המורים ב- EduTech 2017?

20:33 10.12.2016

קטגוריות: חינוך והכשרה

לאחרונה מתפרסמת ב”דיילי מיילי” של “אנשים ומחשבים” מודעת פרסום לרגל כנס והתערוכה בינלאומית לתקשוב בחינוך –  EduTech 2017 שיתקיימו ב- 27 בפברואר 2017.

הכנס והתערוכה הם בשיתוף בין “אנשים ומחשבים” וקרן אתנה להעצמת המורים בישראל.

ביום חמישי (8.12.2016) שלחתי את המייל הבא לקרן אתנה:

אתמול [7.12] פורסמה ידיעה לפיה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסי וסרמן מזכ”ל הסתדרות המורים. מר וסרמן מואשם בלקיחת שוחד, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד. לפי פרסום ב”אנשים ומחשבים” יוסי וסרמן נכלל ברשימת הדוברים בכינוס EduTech 2017 שייערך ב- 27.2.2017. בעקבות הגשת כתב האישום: אבקש לדעת האם בכוונתכם להוציאו מרשימת הדוברים או להשאירו בכל זאת [עפ”י הכלל של כל אדם זכאי עד שהוכחה אשמתו]?“.

ביום חמישי אחר הצהריים קיבלתי את התשובה הבאה:

קראנו את הכתוב בעיתונים. אנו מבקשים ללמוד העובדות ומשמעותן. אנו נפעל בהתאם להחלטות היועצים המשפטיים שלנו“.

זמן לא רב לאחר קבלת התגובה הזאת, פורסם כי יוסי וסרמן החליט להתפטר מתפקידו בעקבות הגשת כתב האישום נגדו. טלי חרותי-סובר כתבה ב- TheMarker כי צירי ועידת הסתדרות המורים קיבלו “הזמנה לכינוס הועידה שיערך ביום חמישי ה- 22 בדצמבר. על סדר היום: הודעת המזכ”ל על סיום תפקידו ודברי פרידה (…) בניגוד להחלטה קודמת שקבעה כי הבחירות יערכו במאי 2017, הרי שעל-פי ההזמנה, במהלך אותה ועידה ייבחר המזכ”ל החדש או החדשה. המתמודדים מתבקשים להודיע על מועמדותם עד יום שלישי ה- 20 בפברואר”.

עדכון (ראשון, 11 בדצמבר, 17:40): לאחר פרסום הידיעה כאן ב”ריד איט נאו”, הפרסומת ב”אנשים ומחשבים” שונתה והוסרו שמו ותמונתו של מזכ”ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן (נגדו הוגש כתב אישום והעומד להתפטר) מרשימת הדוברים של כינוס EduTech 2017 שייערך ב- 27.2.2017.

הערות עורך Read IT Now:

* במודעת הפרסום לכנס יש טעות: יוסי וסרמן הוא מזכ”ל הסתדרות המורים ולא היו”ר שלה.

* עפ”י האתר של אתנה, הסתדרות המורים בישראל היא אחד השותפים של הארגון.

* עפ”י האתר של אתנה, ישראל (פלי) פלד יו”ר “אנשים ומחשבים” הוא חבר הוועדה המייעצת של הארגון. יועץ התקשורת והמדיה של הארגון הוא יהודה קונפורטס, העורך הראשי ומנהל תכני הוועידות והכנסים של קבוצת “אנשים ומחשבים”.