מיקרוסופט: קיימים הבדלים מגדריים ועדיפויות שונות לגבי שימוש בטוח בטכנולוגיה

חברת Microsoft פירסמה ממצאי שני סקרים שונים המעידים על כך שקיימים הבדלים מגדריים ועדיפויות שונות לגבי שימוש בטוח בטכנולוגיה

הסקר הראשון שנערך בקרב יותר מ- 10,000 משתמשי טלפונים ניידים ומחשבים שולחניים בעולם מצא כי 35% מהגברים הנשאלים השתמשו בסיסמת גישה למכשירים הניידים שלהם וכן השתמשו ברשתות אלחוטיות מאובטחות כדי להתחבר לאינטרנט.

בקרב הנשים השיעור היה נמוך יותר – 32%.

עוד מצא הסקר כי 32% מהגברים דאגו לעדכון מתמיד של התוכנה במכשירים הניידים שלהם – צעד חשוב להתגוננות מפני התקפות זדוניות – לעומת רק 25% מהנשים שעשו זאת.

המסקנה של עורכי הסקר הייתה שגברים יותר מנשים נוטים לנקוט בצעדי זהירות בתחום האבטחה אולם בקרב שני המינים שיעור האנשים משני המגדרים העושה זאת נמוך יחסית.

סקר אחר של מיקרוסופט נערך ב- Facebook ויותר מ- 800 איש נשאלו לגבי ההתנהגויות המרגיזות ומטרידות ביותר לגבי מכשירים ניידים. הדבר היחיד שהוסכם עליו בקרב נשים וגברים יחדיו הוא שלא להסכים כמעט על דבר כלשהו. עם זאת, בעולם הנוכחי נראה כי לשני המינים יש משהו משותף: הרגלים הקשורים לטלפונים ניידים עלולים להיות מאוד מרגיזים אחרים ואנשים צריכים לנקוט באתיקה טובה יותר בהתנהגויותיהם הציבוריות.

חמישה הדברים המטרידים ביותר: בדיקה מתמדת של המכשיר (44%), שיחות קולניות (41%), שימוש או אי-השתקת המכשיר כאשר הדבר נדרש מסיבה חברתית (40%), שימוש במכשיר הטלפון הנייד כאשר בה בעת מנהלים שיחה פנים-אל-פנים עם אדם כלשהו (39%), עיכוב התנועה בכביש בשל שימוש בסלולר (35%).

הסקר מצא עוד כי 39% מהמשיבים סבורים שגברים ונשים כאחד שווים בהגנה שהם נוקטים בה על הנתונים האישיים שלהם במכשירי הטלפון החכמים (סמרטפונים) שלהם.