מיקרוסופט מפרסמת דו”ח חדש בנושא מגמות נוזקה בעולם

09:28 04.10.2020

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

Digital Defense Report, דו”ח של חברת Microsoft  [המחליף את הדו”חות הקודמים תחת הכותרת  Security Intelligence Report, SIR] שפורסם בסוף חודש ספטמבר 2020 כולל 88 עמודים ומתייחס לתקופה שמחודש יולי 2019 ועד יוני 2020.

בדו”ח שלה אומרת מיקרוסופט בין היתר כי קבוצות פשיעת סייבר השתמשו במגיפת קורונה ובכל מה שקשור אליה כדי לפגוע במשתמשים תמימים אולם פעולות אלה היוו חלק קטן בלבד מתוך כלל הפעילות של ה’אקו-סיסטם של הנוזקה’ [malware ecosystem] וכי היה להן תפקיד מינימלי בהתקפות הנוזקה בתקופה הנדונה.

גם מספר התקפות הפישינג מבוסס דואר אלקטרוני המשיך לגדול והן הפכו לוקטור דומיננטי.

חברת מיקרוסופט אומרת כי בשנת 2019 היא חסמה יותר מ- 13 מיליארד מיילים זדוניים וחשודים. יותר ממיליארד מתוכם כללו קישור לכתובות אינטרנט שנוצרו במטרה להוביל למתקפות פישינג.

איום פשיעת הסייבר המשמעותי כיום הוא התקפות כופרה. תופעה מעניינת בהקשר זה ואשר בולטת בעידן קורונה, פושעי כופרה הקטינו את משך הזמן הנדרש להם כדי לבצע את ההתקפות הללו ובמקצת המקרים מדובר בפרק זמן כולל הנמשך 45 דקות בלבד. אותם פושעים סבורים כי תהיה נכונות מוגברת בעידן הנוכחי של מגיפת קורונה לשלם עבור דרישות כופר מצידם.

תופעה נוספת עליה מצביע הדו”ח של חברת מיקרוסופט הוא העובדה שפושעי סייבר מכוונים בחודשים האחרונים לפגיעה בשרשראות האספקה יותר מאשר פגיעה ישירה בקורבנותיהם המיועדים.