מינהל הרכש הממשלתי ביקש הארכת התקשרות בפטור ממכרז בהיקף 18 מיליון ₪; וועדת הפטור המרכזית והחשכ”ל אישרו התקשרות בהיקף כ- 12 מיליון ש”ח

וועדת הפטור ממכרז המרכזית והחשבת הכללית (שני הגורמים – במשרד האוצר) אישרו למשרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי הארכת התקשרות עם חברת הראל טכנולוגיות מידע בע”מ וחברת דורקום מחשבים בע”מ עפ”י תנאי מכרז מרכזי לאספקת שרתים עבור משרדי הממשלה [מממ 2-2014].

האישור הוא לתקופה שמיום 1 ביולי 2015 ועד ליום 31.12.2015 או עד לחתימה על הסכמים עם ספקים זוכים במכרז השרתים החדש, עפ”י המוקדם ביניהם.

היקף ההתקשרות המבוקש היה 18 מיליון ₪ כולל מע”מ (1 מיליון ₪ לחברת הראל ו- 10 מיליון ₪ לחברת דורקום).

היקף ההתקשרות המאושר הוא 11.99 מיליון ₪ כולל מע”מ (5.33 מיליון ₪ לחברת הראל ו- 6.66 מיליון ₪ לחברת דורקום).

בתקופת ההתקשרות המקורית לשלוש שנים  עמד היקף הרכישות משתי החברות הללו על כ- 150 מיליון ₪ ולאחר מכן אושרו שבע הארכות נוספות ע”י וועדת המכרזים וועדת הפטור המרכזית במשרד החשכ”ל.

בהחלטת וועדת הפטור המרכזית מ- 31 במאי 2015 נאמר בין היתר כי המכרז המרכזי החדש לאספקת שרתים ואחסון עבור משרדי הממשלה [מממ 2-2014] פורסם ביום 10 באפריל 2014 ולאור מורכבותו התקבלו יותר מאלף שאלות הבהרה שדרשו מענה מעמיק ומקיף. בדצמבר 2014 התקבלו ההצעות מ- 12 מציעים. לאור מורכבות הבדיקה וכמות ההצעות הגדולה יחסית שהתקבלה, נדרש לבצע מול המציעים סבב של השלמות ותיקונים טכניים בתנאים המנהליים. כמו כן המכרז נכתב ונבדק לפורמט המכרזים החדש. הצפי להשלמת תהליך המכרז ועד לשלב ההכרזה על זוכים מוערך עד חודשים ספטמבר-אוקטובר 2015.

“לעמדת מינהל הרכש הממשלתי לא ניתן להשאיר את המשרדים ללא יכולת לרכוש שרתים, לעמדתם מדובר על מוצר הכרחי להמשך הרציפות התפעולית של יחידות המחשב ומערכות המידע במשרדי הממשלה. בתקופת הפטור המבוקשת תוגש למינהל הרכש הממשלתי פנייה פרטנית לאישור כל רכישה כדי להימנע מהצטיידות מסיבית לפני המכרז החדש”.