מייקל דל סבור שפיצול עסקי המחשבים של HP הוא רעיון גרוע

מייקל דל [Michael Dell] המייסד, היו”ר והמנכ”ל של חברת המחשבים Dell סבור שפיצול עסקי המחשבים של HP לחברה נפרדת הוא רעיון גרוע והוא תוהה מדוע היולט-פקרד אפילו שוקלת צעד כזה.

חברת דל מקיימת השובע את כנס המשתמשים הארגוניים הראשון שלה באוסטין טקסס.

מייקל דל מדגיש כי כל הנתונים מעידים על כך ששוק המחשבים האישיים ממשיך לגדול. כיום יש 1.5 מיליארד מחשבים אישיים בעולם ובתוך מספר שנים יגדל מספרם לשני מיליארד יחידות.

לדברי מייקל דל, הטלפונים החכמים (סמרטפונים) ומחשבי הלוח (טבלים) הם תוספים למחשבים האישיים ולא באים במקומם.

דל אומר גם כי מכשירי הלקוחות מניעים את מרבית השימוש ברכיבים: למשל כ- 95% מכלל כונני הדיסקים בעולם מיועדים למחשבים אישיים והיתר לשרתים ולאחסון וכך הדבר גם לגבי מיקרו-מעבדים וזכרונות כך שעלול להיות אובדן יכולת עוצמת הרכישה הכוללת שיש כיום ל- HP.

שלישית, צעד שכזה עלול להיות כמו “לנסר את הרגל של השרפרף”: קיים קשר משמעותי מאוד בין מכשיר אחד למשנהו. HP מוכרת מוצרי אחסון, כלי ניהול מערכות ומערכות אחרות ללקוחותיה והבסיס של העסקים הללו הוא עסקי הלקוחות.

יצוין כי חברת Dell פירסמה ב- 11 באוקטובר 2011 ממצאי סקר שנערך עבורה ע”י Technology Business Research (TBR) בקרב צרכנים של חברת HP והם מצביעים על כך שמרבית מהנשאלים מודאגים מ”הדרך בה החברה [HP] פונה אליה”.

ב- 12.10.2011 כתבתי כאן באתר כי העיתון “וול סטריט ג’ורנל” מדווח כי חברת HP שוקלת-מחדש את פיצול חטיבת המחשבים האישיים שלה לאור ניתוחים חדשים המצביעים על כך שהעלויות עלולות להיות גבוהות יותר מהתועלות שבצד כזה. המנכ”לית החדשה של היולט-פקרד מג וויטמן [Meg Whitman] ומועצת המנהלים של החברה טרם הגיעו להחלטה בנושא. וויטמן אמרה באופן פומבי כי ברצונה להגיע להחלטה בנושא עד סוף חודש אוקטובר. בחודש אוגוסט 2011 הודיעה HP כי היא שוקלת מספר חלופות אסטרטגיות לעסקי המחשבים האישיים שלה לרבות פיצות תחום זה לחברה נפרדת.

יצוין עוד כי עפ”י נתונים חדשים של חברות המחקר IDC ו- Gartner חברת Dell הודחה מהמקום השני בשוק המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2011 ע”י חברת Lenovo והיא תופסת עתה את המקום השלישי.