מייקל דל מציג את “הרציונל להפיכת חברת Dell לפרטית”

חברת Dell הגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית [U.S. Securities and Exchange Commission, SEC] מצגת של מייסד ומנכ”ל החברה מייקל דל שכותרתה “The Rational for a Private Dell” ומיועדת לבעלי המניות של החברה.

במצגת מסביר מייקל דל מדוע לדעתו ההצעה שלו לרכישת החברה מהמשקיעים הציבוריים והפיכתה לחברה פרטית היא הטובה ביותר עבורה.

“הטרנספורמציה של דל נחוצה כדי לנווט בנוף המשתנה במהירות רבה” נאמר בכותרת הדף הראשון של המצגת. הטרנספורמציה לדברי מייקל דל והפיכתה ל- New Dell היא במעבר מחברה הממוקדת במחשוב אישי לחברה הממוקדת בפתרונות ובשירותים ארגוניים [Enterprise Solutions and Services (ESS)-focused business], דבר שהוא “קריטי להצלחתה העתידית, במיוחד לאור השינוי שעובר על שוק המחשוב האישי שהוא מהיר מהמצופה”. כיום נתח השוק של דל בתחומי התוכנה והשירותים הוא פחות מ- 1%.

בשוק המחשוב האישי ניצבת דל בפני תחרות אגרסיבית ההולכת וגוברת מצד מתחרים באמצעות מחירים נמוכים ברחבי העולם ומעבר לביקושי מוצרים בפלחים בהם דל הייתה – מבחינה היסטורית – חלשה יותר.

מייקל דל ממשיך ואומר כי “החברה חייבת להסתגל לשינויים בסיסיים לאורך סביבת התשתית הארגונית”. לדבריו מגמות בתחומי התקשורת הניידת, מחשוב ענן ו- וירטואליזציה מניעות מהפיכה במוצרי ובשירותי מרכזי נתונים כשיש מעבר בולט ממרכזי הנתונים המסורתיים בכיוון של מודלי הספקה מבוססי ענן. בין היתר הוא מציין כי דל איבדה נתח שוק בתחום האחסון מאז סיימה את יחסי ה- reseller עם חברת EMC Corporation.

“השקעה משמעותית בטווח הקצר נדרשת לחברת דל כדי להצליח בטרנספורמציה זו”, אשר לדעתו נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. הסיכויים להצלחה טובים יותר אם דל תהפוך לחברה פרטית בבעלות שני גורמים פיננסיים חזקים ויציבים ולא אם היא תמשיך להיות חברה ציבורית.

בדף האחרון של המצגת שלו אומר מייקל דל כי “אשאר מחוייב לעשות את המירב עבור החברה”. לדבריו הוא הבהיר זאת לוועדה המיוחדת שהקימה החברה לבחינת האפשרויות להמשך פעילותה של דל ואשר שאלה אותו אם לא יסכימו להצעת הרכש שלו. “ייסדתי את החברה ואמשיך, כפי שעשיתי במהלך 29 השנים האחרונות”, לנסות להפוך את דל לחברה הטובה ביותר שביכולתי לעשות”. הוא אומר כי הוא מאמין שאם הצעתו לא תתקבל אזי הדבר יגרום לאתגרים ולסיכונים נוספים לחברת דל.

“לסיכום ההצעה שלנו היא הבחירה הנכונה לחברה, לבעלי המניות ולעובדים וללקוחות. אני מפציר בבעלי המניות להצביע בעדה.