מחקר: חברות טכ’ בריטיות אינן ערוכות ומוכנות לעזיבת האיחוד האירופי ללא הסכם בין הצדדים [No-deal Brexit]

09:09 25.10.2019

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

מחקר של techUK  שממצאיו פורסמו ב- 14 באוקטובר 2019 מצביע על כך שחברות טכנולוגיה בריטיות אינן מוכנות לעזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי [עם או בלי הסכם בין בריטניה לאיחוד (No-deal Brexit)] במועד שנקבע – 31.10.2019.

לדברי עורכי המחקר, מספר גדול של חברות קטנות [בנות פחות מחמישים עובדים כל אחת] ובינוניות [בנות חמישים עד מאתיים וחמישים עובדים כל אחת] לא ערכו עדיין כל הכנות מעשיות לקראת הברקזיט ורבים סבורים כי הממשלה הבריטית אינה מקשיבה לדאגות שלהם לפני תחילתו של הליך ההיפרדות מהיבשת.

הסיבה העיקרית לכך שחברות בינוניות לא נקטו צעדים כלשהם לגבי אפשרות של פרישה ללא הסכם היא שהן אינן יכולות לחזות את ההשלכות של מה משמעות מצב כזה עבורן.

לעומתן, כתשעים אחוז מהחברות הגדולות [בנות יותר מ- 250 עובדים כל אחת] אומרים כי נקטו כבר צעדים למקרה כזה. יצויין כי לדברי נציגי מרבית החברות שהשתתפו בסקר, עזיבת בריטניה את האיחוד ללא הסכם תהיה בעלת השלכות שליליות על עסקיהן.

רבים העריכו כי במקרה של היעדר הסכם עזיבה, הדבר ישפיע מאוד על נושא גיוס עובדים מקצועיים ומיומנים מחוץ לגבולות הממלכה וציינו כי אי הודאויות סביב נושא הברקזיט הפכו את בריטניה למקום עבודה מושך פחות מבעבר, עבור עובדים המתגוררים ברחבי האיחוד האירופי. מצב זה כבר החריף את התחרות בין החברות הבריטיות על גיוס עובדים בעלי אזרחות בריטית.

סקר נפרד שנערך ע”י ארגון הפינטק הבריטי Innovate Finance וממצאיו פורסמו באמצע ספטמבר 2019 מצא כי 78% מחברות הפינטק הבריטיות אינן ערוכות בצורה נאותה לתוצאות במקרה של No-deal Brexit.