מחקר: בחירת סוג סמרטפון מספקת מידע חשוב לגבי בעליו

בכנס השנתי של ה- British Psychological Society Social Psychology Section  שנערך בקרדיף בריטניה ב- 1 בספטמבר 2016 הציגה Heather Shaw מבית-הספר לפסיכולוגיה ב- University of Lincoln ממצאי מחקר שערכה יחד עם עמיתיה באוניברסיטה שלה בשיתוף עם Lancaster University.

במהלך החלק הראשון של המחקר התבקשו 240 איש שהשתתפו בו למלא שאלון לגבי המאפיינים אותם הם מקשרים לגבי המשתמשים של כל סוג של סמרטפון. בחלק השני של המחקר הם בחנו את הסטריאוטיפים הללו כנגד מאפיינים אישיים אמיתיים של 530 משתמשי סמרטפונים Android/iPhone.

התוצאות של החלק הראשון של המחקר מצביעות על כך שמשתמשי אנדרואיד נתפסים כבעלי רמות כנות וענווה גדולות יותר ואישיות נעימה ופתיחות וכן מוחצנים פחות בהשוואה למשתמשי האייפונים.

מהתוצאות שהתקבלו בחלק השני של המחקר עולה כי מרבית הסטריאוטיפים האישיותיים לא היו בעלי בסיס במציאות; רק כנות וענווה נמצאו במידה רבה יותר בקרב משתמשי אנדרואיד.

יחד עם זאת החוקרים מצאו כי הנטייה של נשים להיות בעלות אייפון היא פי שניים מהנטייה שלהן להיות בעלות מכשיר אנדרואיד.

בין הממצאים הנוספים: משתמשי אייפון – יותר ממשתמשי אנדרואיד – סבורים שחשוב יותר להיות בעלי מכשיר המאופיין בסטטוס גבוה.

לדברי Heather Shaw, “בחירת הסמרטפון היא הרמה הבסיסית ביותר של פרסונליזציית הסמרטפון ואפילו דבר זה יכול ללמד אותנו רבות על המשתמש (…) נראה ברור יותר ויותר כי הסמרטפונים הופכים לגירסה דיגיטלית זעירה שך המשתמש ורבים מאיתנו לא אוהבים כאשר אחרים משתמשים באותו סוג מכשיר שאנו משתמשים בו משום שהדבר מגלה הרבה מאוד עלינו”.