מורה שאלה את 21 תלמידיה בכיתה ב’ מהו הדבר שהיו מעדיפים שלא היה קיים: ארבעה תלמידים השיבו שהם מצטערים שלהורים שלהם יש מכשיר סלולרי המעסיק אותם כל היום

מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים: אתר ה- BBC דיווח ב- 23 במאי 2018 כי Jen Adams Beason, מורה אמריקנית במדינת לואיזיאנה בארצות הברית, הטילה משימה על תלמידיה בכיתה ב’: לתאר מהו הדבר שהיו מעדיפים שלא היה קיים.

לדברי המורה, שפירסמה על כך רשומה (פוסט) בדף הפייסבוק שלה, ארבעה מתוך 21 התלמידים כתבו בדף המשימה שלהם כי הם מצטערים שברשות הוריהם מכשירי טלפון סלולרי אשר מעסיקים אותם מרבית שעות היממה.

אחד התלמידים כתב: “אני שונא את הטלפון של אמא שלי והייתי רוצה שהוא לא יהיה קיים. איני אוהב את הטלפון כיוון שהורי כל יום משתמשים במכשיר הזה. טלפון הוא לעיתים הרגל רע באמת”. התלמיד צייר על דף המשימה ציור של מכשיר הסלולר כשהוא מחוק עם X עליו ולידו פנים עצובות האומרות “אני שונא אותו”. מאז יום שישי האחרון (25.5) הציור קיבל 170,000 שיירים לרבות מהורים שהיו המומים מהשפעת הדבר על ילדיהם.

מורה בשם Abbey Fauntleroy הגיבה על הפוסט וסיפרה כי בכיתתה התקיים דיון על השימוש ב- Facebook. לדבריה, כל תלמידיה ללא יוצא מהכלל אמרו כי הוריה משקיעים יותר זמן ברשת החברתית מאשר בשיחה עם ילדיהם.

למרות כל התגובות האוהדות מצד מורים והורים על הפוסט, דווקא אם אחת סיפרה כי בתה בגיל העשרה מתנהגת בדיוק באותו אופן ולעתים קרובות היא מעדיפה את הסלולר על-פני ‘זמן משפחה’.

יצויין כי מחקר שפורסם ב- 29.5.2017 בארצות הברית הצביע על כך שמחצית מההורים שנדגמו מצאו כי שימוש בטכנולוגיה שיבש את האינטראקציות עם ילדיהם שלוש או יותר פעמים ביום. התופעה זכתה לכינוי technoference.