‘מומחה הטלקום’ טוען: משרד התקשורת מעלה מסמכים לאתר שלו “ללא כל פרסום לציבור”

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם ביום חמישי, 9.8.2018, בשעה 11:00, אייטם שהוגדר על-ידו כ”ניתוח” (באותיות אדומות) ותחת הסיווג ‘בלעדי’.

המנתח וייס הקדיש את הניתוח שלו לנושא מיזם הסיבים/IBC/אנלימיטד, לסלקום ולמשרד התקשורת.

לא אעסוק כאן בנושא הזה זולת שני דברים:

ראשית, אני מבקש להזכיר לכם כי Read IT Now היה הראשון לכתוב על כך שאיוב קרא שר התקשורת מעלה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה הצעה לגבי מיזם הסיבים. כתבתי על כך כבר ביום חמישי, 2.8.2018, בשעה 18:25, כפי שאפשר לקרוא כאן.

הדבר לא הפריע לאבי וייס לפרסם למחרת, יום שישי, 3.8.2018, בשעה 16:20,  אייטם בו טען שמי שחשף את הצעת ההחלטה המתוכננת הוא דווקא ארז רביב כתב הכלכלה של ‘דבר1’.

אלא שהחשיפה של ארז רביב לא הייתה באתר שלו [כלומר, ב- ‘דבר1’]. בצעד עיתונאי מוזר למדי, הפלטפורמה שהוא בחר לחשיפה שלו היא ‘טלקום ניוז’ של מיודענו אבי וייס. על כך הגבתי כאן ו- כאן.

שנית, באייטם שלו ב- 9.8.2018 מ- 11:00 בבוקר כותב בין היתר אבי וייס: “בסיפור הטרי כאן, משרד התקשורת המציא שיטה חדשה:  קודם מחליטים ואחר כך מתאימים לזה את תוצאות השימוע וההחלטות, שקדמו להחלטה המסכמת הזו. ביום 8.8.18 עלו כאן, ללא כל פרסום לציבור, תוצאות השימוע, אחרי שכבר הההחלטה התקבלה בממשלה. יש כאן 3 מסמכים מרכזיים חשובים, שמייד נעסוק בהם“. [הערה: הטעות מופיעה במקור; ההדגשות מופיעות במקור; קישורים למסמכי משרד התקשורת מופיעים במקור והושמטו כאן].

מה שמומחה הטלקום והמנתח אבי וייס לא ציין באייטם שלו הינו העובדה הפשוטה ששוב, בפעם המי יודע כמה, Read IT Now הקדים אותו: 16 שעות לפני שפירסם אבי וייס את הניתוח שלו באתר ‘טלקום ניוז’ כבר פורסם בחלון המבזקים של ‘ריד איט נאו’ [ביום רביעי, 8.8.2018 בשעה 18:54], דבר קיומם של המסמכים החדשים של משרד התקשורת כפי שפורסמו באתר האינטרנט של המשרד: משרד התקשורת מפרסם היום (8.8) מסמך “שינויים בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על IBC   – המלצה”, החתום ע”י ד”ר עופר רז-דרור סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד; מסמך “שינויים בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על IBC   – המלצה”, החתום ע”י מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן; תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(הליכים ותנאים לקבלת רישיון כללי אחוד), התשע”ח – 2018 )תיקון).