מה קרה בתוך 44 שעות לידיעה שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’?

■  ביום ראשון השבוע, 9 בדצמבר 2018, בשעה 08:01, פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “ועדת הכלכלה בכנסת תדון בהצעת חוק הצעת תקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות) (הוראת שעה) (תיקון)”. הידיעה עסקה בדיון שתוכנן ליום המחרת.

■ למחרת היום, ביום שני השבוע, 10 בדצמבר 2018, בשעה 10:52 [באותו זמן של הדיון עצמו בוועדת הכלכלה], אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם משלו אשר סווג על-ידו כ”ראשונים לדווח”.

■ בתגובה לסיווג הזה של ‘ראשונים לדווח’, כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם הבוקר (10.12, 10:52) ידיעה המסווגת כ”ראשונים לדווח” למרות שהמידע פורסם יותר מ- 24 שעות קודם לכן (9.12, 08:01) כאן ב- Read IT Now. מעניין שהוא מכנה פרסומים של משרד התקשורת כ’חדשות כזב’ [Fake News] שעה שהוא עצמו, שוב ושוב [כפי שפירסמתי פעמים רבות באתר זה], עושה זאת ומתהדר ב’בעדיות’/’ראשוניות’ לדברים שפורסמו קודם לכן ב”ריד איט נאו”.

■ ביום שני השבוע, 10 בדצמבר 2018, בשעה 21:08, פירסמתי כאן באתר ידיעה לסיכום הישיבה של וועדת הכלכלה מאותו היום. באותה ידיעה איזכרתי את השתלשלות הדברים (כפי שמתואר עד כאן).

■ ביום שלישי השבוע, 11 בדצמבר 2018, בשעות הבוקר, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’, בלי שום בושה ועם הרבה חוצפה, שינה את סיווג הידיעה שלו מ’ראשונים לדווח’ ל’בלעדי‘, לא פחות!, למרות שידע היטב כי אני הקדמתי אותו ביותר מיממה בפרסום ראשון של הדברים.

■ ביום שלישי השבוע, 11 בדצמבר 2018, בשעות הצהריים, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ – אחרי שהציג את הידיעה שלו בתחילה כ’ראשונים לדווח’ ולמחרת כ’בלעדי’ – שוב שינה את סיווג הידיעה שלו: הסיווג שונמך הפעם ל’נושא חם’.

■ ביום רביעי השבוע, 12 בדצמבר 2018, בשעות הבוקר, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ – אחרי שהציג את הידיעה שלו בתחילה כ’ראשונים לדווח’, למחרת כ’בלעדי’ ולאחר מכן כ’נושא חם’ – שוב [בפעם הרביעית בתוך 44 שעות] שינה את סיווג הידיעה שלו: הסיווג שונמך עוד יותר ל’חדשות מקומיות’. זה הסיווג המוצמד לאייטם שלו עד עכשיו.

כפי שכתבתי לא-אחת: כל השינויים הללו מתועדים למקרה שהוא יגיש תביעת דיבה/לשון הרע נגדי.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

כתבתי פעמים רבות כאן באתר שכל שיטת סיווג הידיעות באתר של אבי וייס ‘טלקום ניוז’ היא פיקציה שכל מטרתה להעלות/להוריד ידיעות בדף הפותח של האתר.

אם בוחנים את ‘פירורי הלחם’ באתר ‘טלקום ניוז’, ניתן לראות שיש ‘כתבות ראשיות לדף הבית’ וארבעה סיווגים מובילים:

  1. בלעדי – הידיעות העליונות ביותר.
  2. ראשונים לדווח – הקטגוריה השנייה בחשיבותה בדירוג הידיעות המובילות.
  3. נושא חם – הקטגוריה השלישית בחשיבותה בדירוג הידיעות המובילות.
  4. שיחת היום – הקטגוריה הרביעית בחשיבותה בדירוג הידיעות המובילות.

הידיעות העליונות ביתר מוגדרות כ’בלעדיות’, הבאות אחריהן בסדר היורד הן ידיעות ‘ראשונים לדווח’, לאחריהן – ‘נושא חם’ והסיווג הרביעי בקטגוריה זו הוא ‘שיחת היום’. הקטגוריה הבאה ב’פירורי הלחם’ היא פשוט ‘חדשות’: תחתיה יש סיווגים שונים שהמוביל שבהם הוא ‘חדשות מקומיות’.

כך בנוי האתר ‘טלקום ניוז’ מלכתחילה ובאמצעות השיטה הזאת אבי וייס מעלה/מוריד ידיעות בדף הפותח של האתר שלו.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

אני יודע שאני חוזר על עצמי בהקשר זה אבל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ קורא ידיעות שאני מפרסם כאן באתר זה, “מושפע מהן עמוקות” ואז מפרסם אייטמים המבוססים על עיקר הדברים שפירסמתי בצירוף הגיגיו ותוך שהוא מתהדר כאילו הוא ה-ר-א-ש-ו-ן לפרסום הדברים.

עד היום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לא הכחיש ולא התמודד עם הטענות הללו שלי. התעלמות מוחלטת. וזה בסדר גמור כיוון שבהתנהגותו הוא גורם לכך שאני ממשיך להצביע על האמת והוא יודע היטב שזו האמת היחידה.

אני גם מבקש להזכירכם כי ב- 25.3.2018 כתב אבי וייס בין היתר בתגובית (טוקבק) באתר שלו: “ככה התעשייה הזו עובדת, עם אפס פרגון (שלא לדבר ולספור כמה ידיעות “גונבים” ממני בלי לתת קרדיט … אני, לעומת זאת, מאוד מקפיד על קרדיט אם אני משתמש במידע בלעדי שפורסם במקום אחר)”.

עכשיו, הבה ונראה כיצד הוא מקפיד על מתן קרדיטים ככל שזה נוגע ל- Read IT Now. רק השבוע, באייטם שפירסם, הוא העדיף לתת קישור לידיעה שפורסמה ב’גלובס’ למרות שאני פירסמתי ידיעה באותו נושא בדיוק באתר שלי יממה לפני ‘גלובס’. זכותו.

כמו תמיד בהקשר זה, אני שמח לצטט את אבי וייס עצמו שכותב שוב ושוב את הדברים הבאים אשר כמו שהוא מפנה אותם כלפי משרד התקשורת, רלבנטיים גם להתנהגות שלו עצמו: לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”; “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

אתר זה מלא אייטמים שונים לגבי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’. למעוניינים לקרוא: הקלידו “אבי וייס” או “טלקום ניוז” [עם מרכאות] בתיבת החיפוש שבראש אתר זה בצד שמאל למעלה ותקבלו את רשימת האייטמים הללו. קריאה נעימה.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *