מה היה חסר ב”מפגש ההיסטורי” שהתקיים במשרד התקשורת בת”א ב- 26.7?

ביום חמישי, 26.7.2018 בשעת ערב, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: “מפגש היסטורי” ראשון בין צמרת משרד התקשורת לגמלאי משרד התקשורת. עם פרסומו סיווג אותו אבי וייס כ’בלעדי’.

כמיטב המסורת של האתר ‘טלקום ניוז’, הסיווג ‘בלעדי’ שונמך מעט כעבור יומיים ובשבת, 28.7.2018, הידיעה סווגה כ’ראשונים לדווח”. ביום ראשון, 29.7.2018, שבוע חדש המבשר גם סיווג חדש לאותו אייטם ממש: לאחר שהיה במקור ‘בלעדי’ ולאחר מכן ‘ראשונים לדווח’, שוב שונמך הסיווג ל’חדשות מקומיות’. כיום, אם תקראו את הידיעה באתר ‘טלקום ניוז’ תשימו וודאי לב לכך שהסיווג שוב שונמך והוא עתה ‘חדשות משרד התקשורת’ בלבד. ועל זה נאמר בלטינית: כך חולפת לה תהילת עולם.

נושא זכויותיהם של גמלאי משרד התקשורת קרוב לליבו של אבי וייס והוא כתב על כך מספר פעמים בעבר ב’טלקום ניוז’.

אבל יש עניין שעליו לא כתב וזהו הגילוי הנאות שהיה צריך להופיע בצורה בולטת באתר שלו: אבי וייס לא מפרסם גילוי נאות לגבי הקשרים שלו עם שניים מגמלאי משרד התקשורת כפי שיפורט להלן.

חיים חביב: חיים חביב משמש כיום ככתב באתר ‘טלקום ניוז’. הוא מוגדר כ- “Senior ICT freelancer writer – Telecom News”. איני יודע אם הוא עובד שם בשכר/כפרילנסר או שעובד בהתנדבות. אני עצמי היכרתי אותו לפני שנים.

חיים חביב שימש כסמנכ”ל בכיר לפיקוח בזק במשרד התקשורת ואם איני טועה הרי שבספטמבר 2004 הוא פרש מתפקידו במשרד. בידיעה שפורסמה עליו בדה מארקר צויין כי כיהן במשרד התקשורת במשך 31 שנים.

גם אם מי שכותב לגבי גמלאי משרד התקשורת באתר ‘טלקום ניוז’ הוא אבי וייס ולא חיים חביב, הרי שהיה ראוי לדעתי לציין בכל הידיעות הללו כי האתר מעסיק את חיים חביב, גימלאי משרד התקשורת, דבר שלא נעשה.

חיים חביב כתב תגובית (טוקבק) לאייטם של אבי וייס מ- 26.7 אבל לא ציין שהוא עצמו עובד ‘טלקום ניוז’ כיום [בשכר/בהתנדבות].

במאמר מוסגר אציין כי מספר פעמים שחיים חביב [שכאמור, עד היום לא ברור לי אם הוא כותב בתשלום או כותב בהתנדבות ב’טלקום ניוז’] כותב באתר תגוביות לגבי דברים שאבי וייס כותב באתר.

כך, למשל, ב- 18.1.2017 חיים חביב כתב את התגובית הבאה לגבי אייטם של אבי וייס: “מאמר אמיץ. יישר כוח!” (מבלי שמוזכר בגילוי נאות שהוא כתב של ‘טלקום ניוז’) ואבי וייס עונה לו בתגובית משלו: “לחיים, תודה!”. קצת מוזר חילופי המחמאות הפומביים הללו בין בעל האתר לבין אדם המועסק אצלו, הלוא כן?

רפי הוידה: רפי הוידה אף הוא גמלאי של משרד התקשורת ושימש בשעתו בין היתר כמ”מ המדען הראשי וראש אגף הספקטרום. ב- 15.6.2018 פירסמתי ידיעה על כך שאבי וייס אינו מפרסם גילוי נאות לפיו הוא ורפי הוידה היו יחד פעילים באיגוד האינטרנט הישראלי בעבר.