מה אומרים האנליסטים על עסקת מיקרוסופט-נוקיה?

בעקבות הידיעות הבוקר על כך שחברת Microsoft רוכשת את עסקי הסלולר של חברת Nokia הפינית תמורת 7.2 מיליארד דולר במזומן, להלן ריכוז של תגובות אנליסטים שפורסמו במקומות שונים באתרי חדשות.

האנליסט Katyayan Gupta מחברת המחקר Forrester Research:

באמצעות עיסקה זו מיקרוסופט משיגה כניסה ישירה למקצת משוקי הטלפונים הניידים והסמרטפונים הגדולים ביותר והגדלים במהירות הרבה ביותר בעולם דוגמת הודו ומדינות אמריקה הלטינית ובהן מקסיקו, קולומביה, פרו, ארגנטינה, צ’ילה וברזיל. ניתן עתה לשווק את המותג Lumia בצורה אגרסיבית מאוד במרחב הצרכני והדבר עשוי להציב אתגר גדול מאוד למתחרים דוגמת מכשירי Apple ו- Samsung.

האנליסטית Carolina Milanesi מחברת המחקר Gartner:

רכישת נוקיה מגיעה בזמן הנכון. העיסקה עשוייה לסייע לחברות להגיב מהר יותר על הדינמיות של השוק הנייד. מיקרוסופט אינה יכולה להתחמק מטלפונים חכמים (סמרטפונים) והתקווה שיצרנים אחרים יתמכו ב- Windows Phone מתפוגגת מהר. בשוק כיום ברור שאינטגרציה ורטיקלית היא הדרך קדימה כדי שחברה תצליח. כיצד אחרת הייתה מיקרוסופט יכולה להשיג זאת? מיקרוסופט תהיה יותר אגרסיבית מנוקיה בתחום זה.

האנליסט Van Baker מחברת המחקר Gartner:

בעקבות העיסקה תהיה למיקרוסופט – לראשונה – בקרה על צוותי החומרה והתוכנה של הטלפונים החכמים (סמרטפונים) ובכך תשתווה ליתרונות שפיתחו במהלך השנים חברות דוגמת חברת Apple. אולם תהיה גם קבוצה קטנה יותר של מכשירי Windows Phone מה שיגרום ליותר לחץ על מיקרוסופט להצליח. זהו הימור של “הכל או לא כלום”. הם חייבים להצליח בשוק משום שלא יהיה מישהו אחר ליפול עליו.

האנליסט Anshul Gupta מחברת המחקר Gartner:

דו”ח של גרטנר שפורסם בחודש אוגוסט הצביע על כך שברבע השני של 2013 רשמה נוקיה ירידה שנתית של כמעט 27%(-) במכירות הטלפונים שלה: מ- 83 מיליון יחידות ברבע השני של 2013 ל- 61 מיליון יחידות השנה. לנוקיה תחרות חריפה מול מכשירי Android במיוחד מצד יצרנים איזוריים וסיניים.

האנליסט Al Hilwa מחברת המחקר IDC:

המחיר [של נוקיה] היה כמעט טוב מידי מכדי שחברת מיקרוסופט לא תחטוף אותו. בסופו של דבר שולם פחות מהסכום של 8.5 מיליארד דולר ששולם עבור רכישת שירות התקשורת Skype בשנת 2011.

האנליסט Bob O’Donnell מחברת המחקר IDC:

מדובר בהפתעה גדולה לעיכול עבור השוק. כבר לפני שנה היו דיונים רציניים בדבר האפשרות שמיקרוסופט תרכוש את עסקי הטלפונים הניידים של נוקיה והדבר לא התרחש. זו עסקה גדולה והיא טובה למיקרוסופט במובן זה שתהיה להם בקרה על החומרה והתוכנה דבר דומה לאסטרטגיה של חברת Apple. הוא ציין כי חברות רבות בשוק משתמשות ביכולותיהן הכספיות כדי לרכוש מתחרים וכי סביר שמגמה זו תימשך. לדבריו שחקנים מסויימים בשוק עלולים שלא להביע עוד עניין ב- Windows Phone לאור מצבה החדש של מיקרוסופט בעקבות העיסקה.