מדוע אבי [“הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”] וייס צינזר קטע ארוך באייטם לגבי ‘פקיד’ במשהת”ק, לאחר שכבר פירסם אותו באתר שלו ‘טלקום ניוז’?

משהו מוזר קרה בסוף השבוע שעבר באתר ‘טלקום ניוז’ של אביב וייס, מומחה הטלקום שארז רביב בכתבה עליו באתר “דבר העובדים בארץ ישראל” בעבר כינה אותו כ’לוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”.

זה אותו אבי וייס שבימים של גלעד ארדן כשר התקשורת (מאי 2014) הצהיר כי “איומים אישיים עלי, שאם אני אפרסם את מה שידוע לי, שזה “אוסף של שקרים”, אני אתבע בגין לשון הרע. זה סגנון חדש,  שלא היה קודם במגעי התכופים ורבי השנים עם משרד התקשורת. לא רק שזה סגנון חדש, הוא גם לא מקרי. קיבלתי כבר שני איומים כאלו. הבהרתי כבר בפומבי, שכאן זה לא צפון קוריאה ושר התקשורת גלעד ארדן הוא לא שליט צפון קוריאה. הוא לא יכול לזרוק את מי שלא מסכים לדרכיו הפסולות לכלוב של כלבים מורעבים כדי שיאכלו את המסכן. מלבד זאת, בחיי ראיתי וחוויתי דברים גרועים יותר מגלעד ארדן כך שהוא לא יכול להפחיד אותי ואת שאר העיתונאים, שעושים את מלאכתם המקצועית נאמנה, וחושפים את הפרות החוק והנורמות החוזרות ונשנות שלו”.

= = = = = = = = = = =

אבי וייס פירסם במוצאי השבת שעברה, 19 בדצמבר 2020, בשעה 17:22, מייד עם צאת השבת, אייטם חדש שכותרתו: האם שר התקשורת בני גנץ יפתור את פלונטר “שמות המתחם” (דומיינים)?

אני מניח שלא תופתעו לדעת שהאייטם הזה – שהחל דרכו אצל אבי וייס תחת הכותרת ‘בלעדי’ – שינמך את הסיווג שלו והיום אתם מוזמנים להיכנס עמוק עמוק לאתר ‘טלקום ניוז’ כדי למצוא אותו תחת הסיווג ‘חדשות הפורומים והבלוגוספרה’. ניחא.

האייטם הספציפי מוקדש לנושא שמות המתחם והרישום שלהם בישראל והמאבק המייגע והסיזיפי שמנהל בנושא הזה ידידו של אבי וייס רפי הוידה, לשעבר ממשרד התקשורת [היי, אבי וייס: זוכר שכתבתי כמה פעמים כאן באתר שהיה זה מן הראוי שבכל אייטם שכזה תציין גילוי נאות שאתה והאדון הוידה הייתם פעילים יחדיו באיגוד האינטרנט הישראלי לפחות בשנת 2009?].

לא אכתוב כאן מה דעתי האישית על ההפצצה הבלתי מסתיימת במיילים שמנהל בנושא הדומיינים מר הוידה כלפי ראש הממשלה המכהן והחליפי, ודרומה. יש שיאמרו שמדובר בנדנוד מתמשך או בסגנון פעילות שמזכיר את הפצצות המיילים של אבי וייס עצמו. יש שיאמרו.

= = = = = = = = = = =

האייטם של אבי וייס כלל קטע ארוך המתייחס לפנייה של רפי הוידה אל דוברות משרד התקשורת, התגובה שקיבל מהדוברות ומה דעתו של אבי וייס על דובר משרד התקשורת ערן בר-עוז בכלל ולגבי התייחסותו הספציפית אל מר הוידה, לצד תצלום של בר-עוז.

כשקראתי את הדברים הללו במוצאי שבת, הייתה לי תחושה שאבי וייס הגיע בדבריו אלה לשיא חדש, המנתץ את כל השיאים הקודמים שאליהם הגיע בכתיבתו.

= = = = = = = = = = =

“וַיְהִי עֶרֶב,  וַיְהִי בֹקֶר; יוֹם אֶחָד” וביום ראשון, 20,12,2020, נכנסתי בצהריים שוב אל האייטם הזה אצל אבי וייס.

‘טלקום ניוז’ הוא אתר מאוד דינמי, כך למדתי לדעת במהלך שנות קיומו. אותו האייטם יכול להשתנות לעיתים קרובות למספר נוסחים שונים, ואיני מתכוון רק לשינוי בהגדרת הסיווג שלו [‘בלעדי’>>>’ראשונים לדווח’>>>’נושא חם’>>>’שיחת היום’>>>’חדשות מקומיות’ ועוד ועוד].

בראשון בצהריים כל הקטע ‘הבעייתי’ בעיניי, נעלם מהאייטם כלא היה. פוף. במקומו הופיעה שורה אחת פשוטה בה נאמר: “תגובה מסודרת טרם נתקבלה מצמרת משרד התקשורת. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם”. אם אתם מאוד מסוקרנים, נכון למועד פרסום אייטם זה כאן באתר, טרם התקבלה “תגובה מסודרת” מהצמרת של משרד התקשורת.

לתחושתי האישית דווקא הייתה תגובה מצד דוברות משרד התקשורת ביום ראשון בבוקר אגב דרישה למחיקת הטקסט הזה אבל זו כמובן תחושה שתישאר ככזו כיוון שאין לי הוכחות לכך. ההוכחה היחידה היא שהדברים שנכתבו במקור – התאדו מהטקסט.

= = = = = = = = = = =

כשראיתי בראשון בצהריים שהטקסט שונה, אצתי רצתי אל גוגל שגם הפעם לא איכזב וסיפק מהמטמון שלו את הקטע המקורי, קודם שהתאדה. מובן שדאגתי לשמור אצלי צילום מסך של הפנינים הללו.

מה יש בקטע הזה? לאור פסיקת בית-משפט לאחרונה [בנושא האחריות האישית של ביצוע Share (‘שיתוף’) לעומת ביצוע Like (‘חיבוב’) לגבי דברים המתפרסמים באינטרנט] איני בטוח שאהיה פטור מאחריות לביצוע עבירה של פגיעה בעובד ציבור /ואו להוצאת דיבה (‘לשון הרע’). זאת במיוחד בסעיף 4 של הדברים של אבי וייס המתייחסים לערן בר-עוז דובר משהת”ק לרבות תארים פוגעניים עליו.

חייכתי לעצמי כשבחלק השני של אותו משפט בדיוק כתב אבי וייס גם כי אותו ‘פקיד’ “מעז לדחות פנייה של בכיר לשעבר במשרד, בחוצפה שלא תיאמן“.

וגם חייכתי לעצמי כשסעיף 5 בדברים הללו נוסח ע”י אבי וייס, העורך ה-ר-א-ש-י (צ’יף) של ‘טלקום ניוז’, בתמציתיות נפלאה ו’מקורית’: “ככה לא בונים חומה“. ממש יורם ארבל – הדור הבא.

גילוי נאות: מסיבותיי שלי, אין לי כל קשר עם ערן בר-עוזו/או דוברות משרד התקשורת מאז תחילת השנה הנוכחית. כך שאין בדברים הללו כדי רצון/כוונה ‘להתחנף’ ולהגן עליו.

וסתם אסוציאציה ומשחק מלים: גם השר לשעבר יועז הנדל וגם הדובר הנוכחי ערן בר-עוז נושאים בשמותיהם את השורש ע.ו.ז ושניהם היו יעדים להגיגיו של מומחה הטלקום מראשון לצון. אלא שבמקרה הנוכחי עולה השאלה האם אבי וייס כן נרתע מה’עוז‘ ומחק את אותם דברים (אם כי יכולה כמובן להיות סיבה אחרת למחיקה הזאת, שאיני מודע לה).

= = = = = = = = = = =

* לקראת סוף שנת 2020 צפויים להתפרסם כאן באתר עוד כמה אייטמים על אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’.

= = = = = = = = = = =