לתפארת דואר ישראל: מרכז המיון של הדואר בת”א לא מכיר את כתובת שלוחת ת”א של משרד התקשורת (המשרד הממונה עליו) במגדל שלום

09:21 09.09.2018

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים: ,

לא-מכבר שלחתי מספר מכתבים בדואר רגיל את מספר ממלאי תפקידים במשרד התקשורת בירושלים ובתל אביב. כל המכתבים הללו נשאו את כתובות המשרד הראשי בירושלים והשלוחה התל אביבית של המשרד, כפי שהם מופיעים באתר המשרד באינטרנט.

מקרב המכתבים שנשלחו, הוחזר אלי מכתב אחד שיועד לממלא תפקיד במשרד התקשורת בשלוחה התל אביבית שלו הממוקמת במגדל שלום בתל אביב.

על מעטפת המכתב המוחזר הייתה מדבקה צהובה של חברת דואר ישראל המציינת כי המכתב מוחזר לשולח וכוללת מספר אפשרויות בחירה לעילה להחזרת דבר הדואר.

במקרה זה לא סומן דבר על המדבקה כך שלא ניתן היה לדעת ממנה מהי עילת החזרת המכתב.

בהזדמנות הראשונה שהייתי באיזור נכנסתי אל סניף הדואר הנמצא בקומת הקרקע של מגדל שלום. פניתי אל הדלפק בו מתנהל נושא החבילות ותאי הדואר של הסניף, הצגתי פיתקה ובה מספר תא הדואר ושאלתי בתמימות האם תא זה נמצא בסניף הדואר הזה. משנעניתי בחיוב, שאלתי האם מדובר בתא הדואר של משרד התקשורת ושוב נעניתי בחיוב.

אז הוצאתי מתיקי את המכתב המוחזר ושאלתי מדוע הוא הוחזר. הפקיד נכנס, דיבר עם מי שדיבר וטען ש- (א) מדובר בטעות משום שזו אכן כתובת נכונה של משרד התקשורת, ו- (ב) מי שהחזיר את המכתב הוא לא הסניף אלא מרכז המיון של הדואר בדרך ההגנה בתל אביב.

יצויין כי נוסף למיון דברי הדואר, אני מניח כי במרכז המיון מבצעים את השיקוף הביטחוני עבור דברי הדואר המיועדים למשרד התקשורת קודם שהם מועברים למסירה באמצעות סניף מגדל שלום.

אירוני שדווקא מרכז המיון של הדואר בדרך ההגנה בת”א לא מכיר את כתובת שלוחת ת”א של משרד התקשורת במגדל שלום במיוחד לאור זאת שמשרד התקשורת הוא הרגולטור והמשרד הממונה של דואר ישראל. או שמא יש להם הסבר מניח את הדעת לאי ההעברה של המכתב (שכאמור לא ציינו עליו מדוע הוא מוחזר).

לתשומת ליבם של אורן לביאן מ”מ מנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת, שמעון שהם מנהל תחום בכיר דואר במשרד התקשורת וסימה טל מרכזת בכירה פניות הציבור, מינהל הדואר, במשרד התקשורת.