לראשונה בכנסת: בשני (2.7) דיווח רוחבי של שרי הממשלה בוועדות הכנסת; שרי הממשלה ידווחו לכנסת על ביצוע תכניות העבודה השנתיות של משרדיהם במסגרת יום מרוכז אחד; משרד התקשורת אינו נכלל במיזם [ידיעה מעודכנת]

15:52 29.06.2018

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים: ,

ביום שני הקרוב (2.7.18) תקיים הכנסת את ‘יום תוכניות העבודה של הממשלה’. מדובר ביום שבו דיוני ועדות הכנסת יוקדשו להצגת תוכניות העבודה השנתיות של שרי הממשלה.

במהלך היום, יופיעו 12 שרים בוועדות השונות; לאחר מכן יתקיים כנס עבודה מקצועי משותף של מנכ”לי משרדי הממשלה ומנהלי/ות ועדות הכנסת (כנס אשר הינו סגור לתקשורת).

עפ”י תבנית העבודה החדשה יידרשו מעתה השרים להופיע בפני הוועדות באופן רוחבי ומרוכז, פעמיים בכל מושב; פעם אחת בכנס החורף להצגת תוכניות העבודה ופעם שנייה בכנס הקיץ, לשם דיווח על הביצוע בפועל.

השרים שישתתפו ביום המרוכז הם: שר האוצר, שרת המשפטים, שר החינוך, סגן שר הבריאות, שר הפנים, השר לביטחון הפנים, שר העבודה והרווחה, שר הכלכלה, שרת התרבות והספורט, שר ירושלים ומורשת, שרת הקליטה והשרה לשוויון חברתי.

יום לאחר מכן, שלישי, 3.7.2018, ייפגש ראש הממשלה עם ועדת החוץ והביטחון בלשכתו וב- 11.7.2018 יופיע שר האנרגיה בוועדת הכלכלה וב- 16.7.2018 יופיע שר המדע בפני ועדת המדע והטכנולוגיה [לשני השרים נקבעו מועדים חלופיים בתיאום עם יו”ר הכנסת, עקב שהייתם בחו”ל במועד של היום המרוכז].

היום יתקיים בשיתוף של יחידת כת”ף, יחידת הכנסת לתיאום הפיקוח הפרלמנטרי על עבודת הממשלה, עם אגף ממשל וחברה במשרד ראש הממשלה. לפני כשנה הקים יו”ר הכנסת ח”כ יולי יואל אדלשטיין את יחידת כת”ף מתוך כוונה להגביר את הפיקוח של הכנסת על עבודת השרים ומשרדיהם. יחידה זו אמונה על העמקת יכולות הפיקוח בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים בכנסת, תוך יצירת תרבות ארגונית מתאימה שתאפשר למסד את מערכת היחסים בין הכנסת והממשלה. זאת, תוך הקפדה על עיקרון הפרדת הרשויות.

מנהלת יחידת כת”ף בכנסת ד”ר שירלי אברמי אמרה כי “יש הבנה הן מצד הכנסת והן מצד הממשלה בדבר חשיבותו של הפיקוח הפרלמנטרי. אנחנו פועלים להעצמת כלי הפיקוח הפרלמנטרי בידי חברי הכנסת ולשילוב האזרחים בתהליך”.

עדכון [1.7.2018]: ליאור רותם דובר וועדת הכלכלה בכנסת הגיב על שאילתה ששלחתי לכנסת ביום חמישי האחרון: “ועדת הכלכלה מפקחת על 8 משרדי ממשלה וסדר יומה עמוס מאוד. בנוסף לכך שר התקשורת העביר את הדיווח שלו לוועדה כבר בתחילת השנה הנוכחית ולכן לא נדרשה ישיבה נוספת איתו בכנס הזה”.