לקראת דיון בכנסת היום (25.11.2020) בנושא המלצות וועדת רוזן לגבי הדואר, ראש עיריית דימונה ויו”ר פורום ערי הפיתוח בישראל קורא לנתניהו: “אני מבקש כי החלטות אופרטיביות הקשורות להמלצות ייעצרו לאלתר עד שיתוקנו העיוותים”

לקראת דיון שייערך בוועדת הכלכלה בכנסת היום (רביעי, 25.11.2020) בנושא המלצות וועדת רוזן, ראש עיריית דימונה ויו”ר פורום ערי הפיתוח בישראל בני ביטון שיגר שלשום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו כתב כי “אני מבקש כי החלטות אופרטיביות הקשורות להמלצות [הוועדה] ייעצרו לאלתר עד שיתוקנו העיוותים”.

בפתח מכתבו כותב בני ביטון כי “הובא לידיעתי כי בתאריך 25.11.2020 עתידה וועדת הכנסת לקיים דיון ברפורמה המוצעת בשוק הדואר כחלק מהמלצות וועדת רוזן לבחינת התחום. אני מבקש להסב את תשומת ליבכם למספר כשלים מהותיים בהמלצות והשפעתן על תושבי הפריפריה”.

הכשל הראשון עליו הוא כותב הינו ‘אפליית מחירים בין מרכז לפריפריה’. לדבריו, מעיון בהמלצות הוועדה עולה כי חברת הדואר תוכל להשית מחיר גבוה יותר על תושבי הפריפריה מאשר על תושבי מרכז הארץ”. הוא מוסיף כי “לאחר יישום המלצה כזו יבואו

חברות אחרות בתחומי תשתיות לאומיות, כגון תקשורת, חשמל, מזון, רפואה וכו’, ויאמרו: יקר לשנע לפריפריה אזי נגבה מחיר גבוה יותר. התיתכן אפלייה שכזו בחסות המדינה? […] בנוסף, אין כיום גוף ממשלתי המספק שירותים בסיסיים לאזרחים ומפלה מחירים בין מרכז לפריפריה, אך לאחר שייווצר תקדים כזה בשוק הדואר, המדינה תתקשה להגן על עיקרון השיוויון והאוניברסליות גם בתחומים” נוספים.

הכשל השני עליו מצביע בני ביטון הוא האפשרות ששירותי דואר נע יירדו מביקור יומי בכל היישובים, כפי שהדבר קורה כיום, לביקור פעם או פעמיים בשבוע בלבד. “בדו”ח המבקר האחרון שדן באיכות השירות אותו מספקת חברת הדואר הושם דגש על נושא השירות של דואר נע ואיכות השירות הירודה אותו החברה מספקת”.

הכשל השלישי המוזכר במכתב הוא סגירת סניפי דואר ביישובים קטנים. את מכתבו אל ראש הממשלה מסיים בני ביטון בכותבו: “אני מבקש כי החלטות אופרטיביות הקשורות להמלצות [הוועדה] ייעצרו לאלתר עד שיתוקנו עיוותים אלו ואזרחי הפריפריה יקבלו שירותים בסיסיים כמו שאר אזרחי המדינה”.

העתק מהמכתב נשלח אל יועז הנדל שר התקשורת ואל ח”כ יעקב מרגי יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת.