לפני שהדובים מתחילים את שנת החורף שלהם, הם באים לחגוג את חג החנוכה

15:59 11.12.2020

קטגוריות: כללי

תגים: ,

מאז דצמבר 2016, בכל פעם שמתקרב ומגיע חג החנוכה, אני נזכר בסיפור על הדובים.

בתקציר: במחצית השנייה של חודש דצמבר 2016 נערך אירוע ההשקה של תוכנית TLV Generator שאבי וייס, העורך של האתר ‘טלקום ניוז’ הוא גם היו”ר שלה. אירוע ההשקה נערך ביום השני של חג החנוכה באותה השנה [במאמר מוסגר אציין כי אם איני טועה, TLV Generator קצת נעלמה מהאתר של אבי וייס בתקופה האחרונה].

וכך כתבתי (כאן ו- כאן):

+ מה שבאמת טרד את מנוחתי הוא השורה הבאה שהופיעה בהזמנה: Donuts, Coffee, Bear [ההדגשה – שלי]. שיפשפתי על עיניי, קראתי שוב ושוב. אפילו שאלתי מישהו שמכיר את מגזר ההיי-טק הישראלי שנים רבות; הוא העלה סברה שמדובר בבדיחה של גיקים. לא היה ברור האם הם מתכוונים להגיש בשר דב בתקרובת לאורחים או שמא יהיה מופע של דב מאולף בתוכנית האומנותית.

+ אבי וייס כתב בתגובית (טוקבק) ב- 22.11.2016 (בתשובה לושאלה של קוראת באתר שלו): “לדנה, התוכנית ככלל בעברית (למעט אם תהיינה הרצאות אורח של מרצים זרים), אבל חברי הצוות דוברים אנגלית ולא תהיה כל בעיה לתקשר באנגלית. החומרים (מצגות, תוכנות, וכיו”ב) יהיו באנגלית, כי זה הנורמה בעולם היי-טק וגם נדרש למי שרוצה לפרוץ לעולם”.

+ יצויין כי הכיתוב המקורי  [תרתי משמע] בהזמנה שונה, לאחר ימים רבים שהיא כללה את המלה “דב” באנגלית.  בהזמנה המתוקנת, הדב עבר טרנספורמציה: מדב הוא הפך ל”בירה” [אם לצטט את אבי וייס עצמו מ- 9.6.2018 בהקשר אחר: “לא דובים ולא זבובים“].