לפני פתיחת המשחק הראשון במשחקי גביע העולם בברזיל בחמישי שעבר: התקפות DDoS על אתרים שונים הקשורים למשחקים

לפני פתיחתו של המשחק הראשון במשחקי גביע העולם בברזיל ביום חמישי שעבר (12.6.2014) אירעו התקפות מניעת שירות מבוזרות (Distributed Denial of Service, DDoS) על אתרים שונים הקשורים למשחקים.

ארגון אנונימוס טען שנפגעו ביותר מ- 60 אתרים ובהם האתר הממשלתי הרשמי [השבתה למשך יותר מיום]. הארגון לא נטל אחריות ישירה לאירוע אולם פירסם קטע וידיאו ביוטיוב המצדיק את המעשה וציטט את המחאות בברזיל נגד המשחקים.

ב- 1 במארס 2014 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה “קבוצה של פעילי אינטרנט ברזילאים [הקשורים ככל הנראה לארגון Anonymous] מאיימים לפגוע באתרים רשמיים ושל חברות התומכות ב- 2014 Fifa World Cup וזאת במחאה על ההוצאות העצומות של ההכנות לאירוע. דרך הפעולה הנפוצה ביותר צפוייה להיות התקפות מבוזרות של מניעת שירות: ‘הן מהירות, פוגעות ויחסית קלות לביצוע’, אמר אחד הפעילים הברזילאים”.

חברת התוכנה האמריקנית Compuware דיווחה ב- 12.6.2014 על איטיות בתנועה אל האתר הרשמי של FIFA World Cup אולם היא טענה כי הדבר נובע מכך שפיפא לא ביצעה מספר עדכונים חשובים. קומפיוור המגדירה עצמה כחברת ביצועי טכנולוגיה השתמשה  בכלי הניטור שלה dynaTrace לבדיקת תקלות אפשריות הצפויות למבקרים באתר של פיפא במהלך המשחקים בברזיל. הניתוח של החברה מתפרסם כאן.