לפי נתוני סקר עולמי של המגזין Cyber Security Ventures ישראל מדורגת במקום השני בעולם במספר החברות המצליחות בתחום הסייבר (לאחר ארה”ב)

יגאל אונא ראש מערך הסייבר הלאומי אמר בכנס NexTech בבאר שבע כי סקר עולמי של המגזין Cyber Security Ventures מדרג את ישראל במקום השני בעולם במספר החברות המצליחות בתחום הסייבר לאחר ארה”ב. על פי הסקר, 18 חברות סייבר ישראליות התברגו בין 150 חברות הסייבר המבטיחות בעולם. זאת, נוסף לעשר חברות סייבר שנוסדו על ידי ישראלים המנהלות את ליבת המו”פ שלהן בארץ, אך רשומות בארה”ב, ואשר מופיעות גם הן בדירוג.

“בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק בעולם הסייבר. הטכנולוגיה החדשה מביאה לגידול מסחרר בקצב הופעת האיומים ובמהירות הנדרשת לטפל בהם. בכלל זה התמודדות מול עלייה בקצב תקיפה, שינוי ביכולות התקיפה כגון אוטומציה ומרחב תקיפה חדש. לצד האיומים, שימוש ביכולות בינה מלאכותית יהווה בעצמו מפתח לאבטחת סייבר”, אמר אונא בכנס.

לדבריו, בינה מלאכותית נמצאת גם בשימוש התוקפים למטרותיהם ומהווה משטח תקיפה חדש. כך, הטכנולוגיה מאיצה את תהליכי התקיפה, מסייעת להשמיש חולשות במהירות גדולה יותר, לדמות התנהגות אנושית ולהתחזות ליעדים בצורה שנראית אמינה יותר מהיום.

מנגד, גם בפני עולם הגנת הסייבר נפתחת קשת חדשה של אפשרויות טכנולוגיות. הוא ציין כי בינה מלאכותית מאפשרת יכולות הגנה מתקדמות יותר כגון איתור קשרים, חיבור אוסף פעולות לכדי רצף אחד, ייצור תוכנות בטוחות יותר, זיהוי מדויק ומהיר של חריגות בתהליכים ועוד.

הכנס נערך בכותרת: The Event on Future Technologies: Envision the Future.