למשרד התקשורת אושרה תוספת של עובד אחד מעבר למכסת 35% שנקבעה בתקנות שעת חירום

נציבות שירות המדינה (נש”מ)/האגף הבכיר למשרדי הממשלה ויחידות הסמך פירסמה ב- 13 באפריל 2020 את הדו”ח השני – “תמונת מצב הון אנושי בשירות המדינה – התמודדות עם התפשטות נגיף קורונה”. על הדו”ח חתום אבי חליבה הממונה על משרדי הממשלה ויחידות הסמ”ך בנש”מ.

בהודעת נש”מ נאמר כי “בהמשך לדו”ח הראשון מיום 30 במרץ 2020 ובהתאם למדיניות אותה אנו מובילים לגיבוש תמונת מצב מבוססת נתונים והנגשתם באופן שקוף לכולם, הדו”ח שלפניכם סוקר באופן תמציתי אודות השינויים בעבודת העובדים במשרדי הממשלה בתקופת החירום”.

“תמונת המצב מתבססת על הנתונים שבידנו עד ליום 5 באפריל 2020 ומתייחסת למשרדי הממשלה ויחידות הסמך ואינה כוללת את מערכת הבריאות (לרבות משרד הבריאות) אשר פועלת בצורה מלאה ואת מערכת הביטחון והחוץ (לרבות משרדי הביטחון, ביטחון הפנים ומשרד החוץ).

מהדו”ח עולה כי למשרד התקשורת אושרה תוספת של עובד אחד מעבר למכסת 35% העובדים החיוניים שאושרה ונקבעה לו בתקנות שעת חירום (תקש”ח).

בנתונים המתייחסים ל”שינוי בעובדים החיוניים (תוספת או גריעה) מיום ה- 25 במארס 2020  ועד ל- 5 באפריל 2020”, בדו”ח נאמר כי מדובר בתוספת של 1.74% למשרד התקשורת.

הדו”ח גם מספק “נתוני נוכחות ממוצעים לפי משרד, בתקופה החל מ -22 במארס 2020 (יום כניסת התקנות לתוקף) ועד ליום ה- 6 באפריל 2020” ומצביע על כך ששיעור הנוכחות הממוצע במתקני משרד התקשורת עמד על 14%.