למחוזי מרכז הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ ASOS.com הבריטית המפעילה אתר מקוון בו היא מוכרת מוצרי צריכה שונים לרחבי העולם

18:57 04.03.2017

קטגוריות: מסחר אלק'/נייד משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 28.2.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ ASOS.com הבריטית. לפי דו”חותיה הכספיים לשנת 2016 סך מכירותיה עמדו על כ- 1.4 מיליארד ליש”ט שמתוכם 822 מיליון ליש”ט היו ממכירות בינלאומיות.

חברה זו מפעילה אתר מקוון בו היא מוכרת מוצרי צריכה שונים (פריטי לבוש, נעליים, תיקים ואביזרי אופנה נוספים) לרחבי העולם. “תהליך הרכישה נעשה כולו באופן מקוון, לרבות בחירת המוצרים והתשלום. הנתבעת מתחייבת לשלוח את המוצרים הנרכשים לכתובת אשר נבחרת [בעת ההזמנה] ע”י הלקוח, עם התחייבות לאספקת ההזמנה עד תאריך מוגדר”.

התובע, עו”ד נדב מרסיאנו, טוען כי בעבר המשלוחים מהחברה נמסרו ללקוחות בכתובת שנבחרה על-ידם. כיום, החברה דורשת מהלקוחות להגיע לנקודת איסוף לקבלת המוצרים שהזמינו. “לאחרונה, חרף התחייבויותיה ומצגיה המפורשים, הנתבעת החלה לדרוש מלקוחותיה להגיע לנקודת איסוף לשם קבלת המוצרים שהזמינו תוך העברת נטל האיסוף אל הלקוח עצמו אשר נדרש להשקיע ממשאביו כדי לקבל את החבילה שהזמין. שינוי זה נעשה תוך התנערות מההתחייבויות של הנתבעת כלפי לקוחותיה”.

“(…) ככל שידוע למבקש, שינוי זה נעשה לאחר שהנתבעת חדלה לעשות שימוש בשירותי השילוח של ‘דואר ישראל’ והחליפה את ספק שירותי ההובלה שלה בארץ לשירות של HFD (שירות e-post). דברים אלה אף פורסמו ברבים בזמן אמת, תוך שהנתבעת (או מי מטעמה) הציגו את השינוי ככזה  אשר נועד להיטיב על לקוחותיה”.

טרם הוגש כתב הגנה.