למה בדיוק התכוון אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ כשהכתיר אייטם שלו בסיווג ‘ראשונים לדווח’ כשהמידע פורסם כבר לפניו?

ביומה האחרון של שנת 2020, ביום חמישי – 31.12.2020 בשעה 08:30 יצא אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ באייטם שכתורתו: חברת הדואר שוב ספגה קנס מגוחך והיא “לא סופרת” את משרד התקשורת.

אותו אייטם סווג אצלו תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’.

עוד ציין אבי וייס את הדברים הבאים: “משום מה, הקנס המגוחך, שהוטל על חברת הדואר כבר ב-28.10.20 פורסם רק אמש. יתכן, שהמטרה הייתה “להתרחק” מהקנס המגוחך הקודם,  שהטיל המשרד על החברה, מוקדם יותר החודש, בשל אי עמידה בתקן זמן ההמתנה בתור“. [הערה: ההדגשות מופיעות במקור].

ועכשיו נותר רק לברר מה העוּבְדּוֹת האמיתיות במקרה הזה:

+ אבי וייס משתמש בביטוי “אמש” כאילו ההודעה לעיתונות של משרד התקשורת בנושא הקנס על חברת דואר ישראל פורסמה ביום רביעי (30.12.2020) בערב. אני דווקא ראיתי את אותה הודעה לעיתונות מתפרסמת באוותו יום רביעי בשעות הצהריים באתר השירותים והמידע  הממשלתי. משיקולים שלי החלטתי שלא לפרסם על כך ידיעה באותו הזמן.

+ אבל לא רק אני ראיתי זאת באותו יום: גם אביאור אבו ראה זאת בשעות הצהריים ופירסם ידיעה על כך ב’כלכליסט’ שם הוא משמש ככתב תקשורת: ביום רביעי בשעה 14:07, בצהריים.

+ ולא רק זאת: הוא גם צייץ על כך בחשבון הטוויטר בשעה 14:17, בצהריים ולא בערב.

+ אתר אגרגציית חדשות אף פירסם קישור לידיעה ב’כלכליסט’ ב- 30.12.2020.

+ כבר כתבתי מספר פעמים באתר זה על השימוש שעושה אבי וייס במלה ‘אמש’ שאינו תואם בדיוק את המושג מבחינת לוח הזמנים האמיתי. מציע לכם לקרוא אייטם שפירסמתי כאן באתר בדצמבר 2018.

= = = = = = = = = = = = = =

ביום חמישי – 31.12.2020 בשעה 08:30 אותו אייטם סווג אצלו תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’.

ביום שישי, 1.1.2021, בשעה 17:100 אבי וייס החל להשתעמם כבר בראשיתה של השנה החדשה והחליט לשנות את הסיווגים של שני אייטמים, האחד מהם הוא האייטם המדובר. וכך שונמך הסיווג של האייטם הזה מ’ראשונים לדווח’ ל’נושא חם’. זאת כאמור יום לאחר הפרסום.

אולי הנושא היה חם אך לא חם דיו. ביום שבת, 2.1.2021, בבוקר, בשעה 08:37 (פחות משתי יממות לאחר פרסום האייטם של ‘ראשונים לדווח’ במקור), והיה שוב פיהק אבי וייס ומרוב שעמום החליט שוב לשנות את הסיווגים של שני אייטמים באתר שלו. האחד מהם – כן, כן, אותו אייטם מדובר. וכך שונמך שוב הסיווג: מ’נושא חם’ ל’שיחת היום’.  אבל בכך לא היה די: ביום ראשון, 3.1.2021, שוב שונמך הסיווג ונכון לעכשיו הפסיקו לדבר על האייטם הזה ב’שיחת היום’ והפכו אותו לסתם ‘חדשות מקומיות’. וכנראה זה לא השנמוך האחרון.

אם אתם חושבים שהמצאתי את כל הדברים הללו הרי שיש עימי תיעוד מאתר אגרגציית חדשות לגבי כל השינויים הללו אודות אותו אייטם בשלושה הימים האחרונים – למקרה שאבי וייס יתבע אותי.

= = = = = = = = = = = = = =

ובהזדמנות זו עוד שני דברים על אבי וייס:

+ היה ראוי לציין כי פסק הדין בעתירה לבג”ץ של חברת מנא טכנולוגיות – אייס תקשורת חכמה נגד משרד התקשורת פורסם קודם ב- Read IT Now ורק ב-מ-ק-ר-ה אבי וייס שם לב לפסק הדין הזה והתייחס אליו יומיים לאחר הפרסום אצלי. נדרשו יומיים ל’השראה’ לעשות את דרכה מתל אביב לראשון לציון.

+ כבר כתבתי על כך שמשום-מה אבי וייס, קצין המשטרה בדימוס, משאיר טביעות אצבע דיגיטליות ויש אתר אגרגציית חדשות  המתעד זאת: הדבר קרה גם בשבת האחרונה, 2.1.2021, בשעה 10:00 כשאדון אבי (“אני מאשים”, בפעם המי-יודע-כמה) וייס העלה ומחק אייטם לפיו התמוטטות תיק בזק הייתה אמורה לגרום לסגירת תיק 4000, לדעתו. העלאת האייטם ה’בלעדי’ הזה נדחתה ליום ראשון, 3.1.2021, בשעה 07:10. וגם במקרה זה דאגתי לשמור אצלי תיעוד לדברים.

= = = = = = = = = = = = = =