לובינג: גוגל בראש רשימת החברות המוציאות על פעילות שדלנות בקרב הפוליטיקאים האמריקנים

עפ”י ניתוח שערך ה- Consumer Watchdog עולה כי חברת Google היא החברה המובילה בקרב 15 חברות טכנולוגיה ותקשורת מבחינת סדרי גודל של הוצאות על פעילות שדלנות בקרב מחוקקים ורגולטורים ברבע הראשון של שנת 2014.

ברבע הראשון של השנה הנוכחית הוציאה גוגל סכום של 3.82 מיליון דולר בתחום זה.

חברת הכבלים Comcast – השואפת לקבל אישור לעיסקה של 45.2 מיליארד דולר לרכישת חברת Time Warner Cable – הוציאה ברבע הראשון של שנה זו סכום של 3.09 מיליון דולר על שדלנות בוושינגטון הבירה [אולם עדיין מדובר בירידה של 31%(-) לעומת הרבע הראשון של 2013].

שתי חברות התקשורת – חברת AT&T וחברת Verizon – שבאורח מסורתי הוציאו יותר מגוגל, הוציאו ברבע הראשון של שנת 2014 סכומים של 3.67 מיליון דולר ו- 3.55 מיליון דולר, בהתאמה, פחות כאמור ממה שהוציאה הפעם גוגל. שתי החברות רשמו ירידה בהוצאותיהן בהשוואה לרבע הראשון של 2013. לעומתן חברת התקשורת Sprint הגדילה הוצאותיה ב- 17.7%

המתחרה של חברת גוגל חברת Microsoft שעד לאחרונה הייתה מוציאה יותר מגוגל הוציאה בשלושה החודשים הראשונים של שנה זו סכום של 2.08 מיליון דולר, ירידה של 17.8%(-).

חברת Facebook הגדילה הוצאותיה בשיעור של 13.5% מ- 2.45 מיליון דולר ב- 2013 ל- 2.78 מיליון דולר ב- 2014.

חברת Apple חצתה לראשונה את רף ה- 1 מיליון דולר הוצאות בתחום השדלנות וברבע הראשון של 2014 גדלו הוצאותיה ב- 48.6% ל- 1.07 מיליון דולר.

חברת Intel הגדילה הוצאותיה ב- 10.8% ל- 1.23 מיליון דולר. חברת Oracle הגדילה הוצאותיה ב- 10.2% ל- 1.51 מיליון דולר.

לעומתן ארבע חברות טכנולוגיה הקטינו הוצאותיהן בתחום הלובינג: חברת Amazon, חברת Cisco Systems, חברת IBM וחברת Yahoo.

ידיעה לגבי הוצאות הלובינג בשנת 2013 פירסמתי בחודש ינואר 2014 כאן באתר.