להוט מובייל היו 2,885 אתרי שידור סלולריים ברחבי הארץ ב- 2017

חברת הוט מובייל מפרסמת החודש (דצמבר 2017) נתונים לגבי אתרי שידור סלולריים ברחבי הארץ של החברה. זאת בתגובה על בקשה לפי חוק חופש המידע.

הפונה, עמותה ששמה הושחר במסמכים שפירסם מוניר קזמל הממונה על חוק חופש המידע במשרד התקשורת, ביקשה לקבל מידע לגבי “מספר מוקדי השידור שהיו בבעלות הוט-מובייל בשנים 2013 ועד 2017 לצורכי מתן השירותים ופירוט המועדים שהוט-מובייל יזמה כיבוי מוקדי השידור במהלך השנים 2014 ועד 2017”. העמותה צירפה לבקשתה דו”ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת לפיו “… עולה כי הוט-מובייל פעלה יזום לכבות את מוקדי השירות על מנת לבחון היקף הפגיעה בשירות”.

עו”ד לילך פליישמן-לוי היועצת המשפטית ומנהלת רגולציה הוט מובייל כותבת במייל אל רוני חורי בחברה [עם העתקים למוניר קזמל ממשרד התקשורת ואל עו”ד אביבה ליבוביץ’  מנהלת תחום רגולציה, הוט מובייל] מצביעה על “…  גידול משמעותי של מספר האתרים בחלוף השנים, כאשר זה המקום לציין שבשנת 2015 הוט מובייל איחדה אתרים ביחד עם פרטנר לתוך מיזם משותף (PHI) ומכאן הקפיצה במספר האתרים”.

מהמייל עולה כי בשנת 2013 היו לחברה 1,274 אתרים סלולריים; בשנת 2014 היו לה 1,264 אתרים; בשנת 2015 היו לה 3,341 אתרים; בשנת 2016 היו לה 2,910 אתרים ובשנת 2017 היו לה 2,885 אתרים.

“… הסיבה לעיקר ה’ירידה לכאורה’ במספר המוקדים של הוט מובייל היא תהליך האופטימיזציה של הרשת במסגרת שיתוף הפעולה בין הוט מובייל לפרטנר (זהו תהליך של פריסה מחודשת של הרשת, במהלכה צומצמו אתרים חופפים). חשוב לציין כי גם לפי דו”ח התשתיות שצורף לבקשת הפונה עולה בצורה חד-משמעית כי מספר האתרים של הרשת המשותפת (הוט מובייל ופרטנר) גבוה משמעותית ממספר האתרים של יתר החברות הסלולריות”.

עוד נאמר במייל, בי היתר, כי “החברה פעלה ופועלת בהתאם להוראות הדין והרגולציה, וכך פעלה גם במסגרת הליך האופטימיזציה של הרשת, ויצירת רשת אחודה ואיכותית”.

[הערה: ההדגשה מופיעה במקור].