לבית-המשפט השלום בת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אייקאסט: חידשה והאריכה מנוי להשמעת ספרים קוליים למרות שהמנוי היה לתקופה קצובה בלבד

09:42 07.05.2017

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה ב- 3 במאי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אייקאסט בע”מ: חידשה והאריכה מנוי להשמעת ספרים קוליים למרות שהמנוי היה לתקופה קצובה בלבד.

התובע הוא עו”ד אריק רוזנטל. “תובענה זו עניינה בכך שהנתבעת ‘החליטה’, ממש כך, להאריך באופן חד-צדדי, ללא היתר ובניגוד לדין, את המנוי הקצוב של המבקש להשמעת ספרים קוליים אותה רכש לתקופה של חודש, באתר אינטרנט שהיא מפעילה בתשלום … וחידשה והאריכה באופן אוטומטי את המנוי של התובע חרף העובדה שזה רכש מנוי לתקופה קצובה של חודש בלבד” [ההדגשה – במקור].

לשם כך גבתה הנתבעת ללא רשות כספים מחשבון הבנק של התובע תוך שימוש במספר כרטיס האשראי של התובע אשר היה ברשותה, בגין שירותים שכלל לא נתבקשו על-ידו ולא הוסכמו על-ידו והכול תוך הסתמכות על תנאים בלתי-חוקיים בתקנון באתר האינטרנט שהיא מפעילה”.

“הנתבעת התעלמה כליל מבקשתו של התובע להשבת הסכום שגבתה ממנו שלא כדין ועשתה בכספי התובע כבתוך שלה”.

מבדיקה שערך התובע הסתבר לו כי החברה פועלת עפ”י תקנון שקבעה לעצמה והמופיע באתר שלה. בין היתר, “סעיף 6א(3) לתקנון הנתבעת קובע את ‘זכותה’ להאריך את המנויים הקצובים שרכשו לקוחותיה לתקופות נוספות, באופן אוטומטי חד-צדדי, וללא אישורם והסכמתם מראש של אותם לקוחות … עפ”י סעיף 6א(6) לתקנון הנתבעת, היא קובעת כי חובת ביטול המנוי לצורך אי הארכתו האוטומטית של המנוי – מוטלת על הרוכש אותו, וזאת בניגוד לדין, שהרי ממילא מנוי לתקופה קצובה חייב להסתיים בסוף התקופה, ולא להיות מוארך אוטומטית, אלא אם ניתנה הסכמתו של הלקוח להארכתו”.

“במלים אחרות, לגישת הנתבעת, כל מי שלא פנה בעצמו ומיוזמתו אליה וביקש את ביטולו של המנוי – המנוי שלו חודש באופן אוטומטי. אין צורך בהסכמת הצרכן אלא די חידוש חד-צדדי ואוטומטי שמבוצע על-ידי החברה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ליאור חאיק.

טרם הוגש כתב הגנה.