ייצוגית נגד שירביט חברה לביטוח בגין אירוע אבטחת המידע עליו דווח באותו הבוקר [בהיקף קבוצתי של 500 מיליון ש”ח]

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה (1.12.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת שירביט לביטוח בגין אירוע אבטחת המידע עליו דווח הבוקר.

התובעת בתיק זה היא עלמה דולב.

“נושא אבטחת המידע של לקוחות הוא בעל חשיבות רבה. חשיבות זו מתעצמת כאשר עסקינן בגוף שפעולתו מוסדרת ברגולציה ואשר אוסף מידע אישי רב. הנתבעת מחזיקה בידיה מידע אישי רב ורגיש אודות לקוחותיה, גיוס לקוחותיה של הנתבעת נעשה באמצעות הנחת דעתם של הלקוחות הפוטנציאליים כי המידע שנמסר על-ידם מאובטח ושמור, ואין מקום לחשש כי מידע זה יזלוג אל מחוץ לחברה וישמש למטרות אחרות מהמטרות שלשמן הוא נמסר”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “ביום 1.12.2020 הודיעו רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי שהאקרים פרצו לאתר ולשרתי חברת הביטוח שירביט. כתוצאה מן הפריצה הועברו פרטים אישיים של מבוטחים רבים אל ההאקרים וחלק מן הפרטים פורסם בידי ההאקרים.

“למרבה הצער, מתגובתה של שירביט עלה כי היא אינה מכירה בחומרת המצב וממילא לא נקטה בצעדים המתבקשים להתמודדות עם מצב החירום”.

לדברי כתב התביעה, “סכום התביעה האישית של כל יבר בקבוצה מוערך בסך של 500 ₪, והיקף הקבוצה מוערך בכלל לקוחותיה של הנתבעת, אשר לפי פרסומים שונים לה כ- 1 מיליון לקוחות. לפיכך, בשלב זה, מוערך סכום התביעה בסך של 500,000,000 ₪.”

כתב הטענות מפרט את כל המידע הידוע עד כה לגבי האירוע, כפי שהדברים פורסמו בכלי התקשורת השונים בארץ [הערה: התביעה הוגשה בסמוך לשעה 14:00].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד דוד פורר ולימור לוי.

+ + + + + + + +

עדכונים — Read IT Now עושה סדר: תובענה ייצוגית ראשונה נגד שירביט חברה לביטוח הוגשה למחוזי מרכז-לוד ביום שלישי (1.12.2020) ואתר זה היה הראשון לדווח עליה; ביום רביעי (2.12.2020) הוגשו שתי תביעות נוספות, נפרדות, למחוזי מרכז-לוד ולמחוזי ת”א; ביום חמישי (3.12.2020) הוגשה למחוזי מרכז-לוד התביעה הרביעית במספר. נכון לעכשיו ועוד היד נטוייה.