לא דובים ולא יער [או: דו יו ספיק אינגליש?]

17:12 06.07.2018

קטגוריות: חדשנות, יזמות, פטנטים

תגים: ,

ב- 12.11.2016, במאמר אורח של אלי סוויד (ה- CTO של TLV Generator) שפורסם באתר ‘טלקום ניוז’, אוזכר בצורה צנועה כי היו”ר של TLV Generator הוא אבי וייס. כן, אבי וייס  העורך של ‘טלקום ניוז’. אין כל פסול בכך.

בחודש דצמבר 2016 היה כבר צעד נוסף: אבי וייס כבר הכתיר עצמו כ”יזם“, נוסף על היותו עורך ‘טלקום ניוז’ ועוד כמה אתרי לוויין [אולי בהשפעת התואר המוצמד לישראל (פלי) פלד, הבעלים של ‘אנשים ומחשבים’, שמכנה עצמו כיום: פלי הנמר].

זה תקופה ארוכה שמתפרסמות ב’טלקום ניוז’ ידיעות הנוגעות ל- TLV Generator. כולן מסווגות בתחילה כ”בלעדיות” ואחר כן משונמך הסיווג שלהן.

לדעתי, מבחינה מקצועית,  בכל ידיעה על TLV Generator המתפרסמת ב’טלקום ניוז’, יש מקום להבליט יותר ולפרסם גילוי נאות. הגילוי הנאות יצביע על כך שאבי וייס, העורך ובעליו של האתר, קשור לגוף זה עליו הוא מפרסם בהרחבה באתר שלו.

ומכאן, לסיפור עצמו: בחודש דצמבר 2016 פירסם אבי וייס – כזכור, היזם והעורך – ידיעה על מסיבת ההשקה של TLV Generator שתיערך ביום הראשון של חנוכה המתקרב.

+ בהזמנה שפירסם ה”יזם” לא ידעו לאיית נכון את שם המארחים והאכסניה וכתבו MAREKSPACE במקום MERKSPACE. ניחא.

+ בהזמנה שפירסם ה”יזם” לא ידעו לאיית נכון את המלה “חנוכה” בלועזית וכתבו HANUKA. ניחא.

+ מה שבאמת טרד את מנוחתי הוא השורה הבאה שהופיעה בהזמנה: Donuts, Coffee, Bear [ההדגשה – שלי; הכיתוב הופיע כך במקור]. שיפשפתי על עיניי, קראתי שוב ושוב. אפילו שאלתי מישהו שמכיר מקרוב את מגזר ההיי-טק הישראלי שנים רבות; הוא העלה סברה שמדובר בבדיחה של גיקים. לא היה ברור האם הם מתכוונים להגיש בשר דב בתקרובת לאורחים או שמא יהיה מופע של דב מאולף בתוכנית האומנותית.

+ באותו מאמר של אלי סוויד, כתב אבי וייס בתגובית (טוקבק) ב- 22.11.2016 (בתשובה לתגובית ושאלה של קוראת): “לדנה, התוכנית ככלל בעברית (למעט אם תהיינה הרצאות אורח של מרצים זרים), אבל חברי הצוות דוברים אנגלית ולא תהיה כל בעיה לתקשר באנגלית. החומרים (מצגות, תוכנות, וכיו”ב) יהיו באנגלית, כי זה הנורמה בעולם היי-טק וגם נדרש למי שרוצה לפרוץ לעולם”.

+ יצויין כי הכיתוב המקורי [תרתי משמע] בהזמנה שונה לאחר ימים רבים שהיא כללה את המלה “דב” באנגלית.  בהזמנה המתוקנת הדב עבר טרנספורמציה: מדב הוא הפך ל”בירה” [אם לצטט את אבי וייס עצמו מ- 9.6.2018 בהקשר אחר: “לא דובים ולא זבובים”].

הדוברים בכינוס היו טל כתרן [אותו איזכרתי כאן], אלי סוויד ואבי וייס.

ואפרופו מרקספייס: ב- 12.7.2017 פירסם אבי וייס אייטם על אירוע צפוי. בין היתר כתב שם: “סיוון ויזר, מנהלת קהילה ב- Mercspace Atidim”. חמש שורות מתחת לשורה זו הוא כתב שהאירוע יהיה ב- “בבניין מספר 2, Merkspace Atidim”. כך, היזם, נכשל שוב באיות השם של גוף שהוא בקשר מצויין עימו.