לאחר פניית עורך Read IT Now, משהת”ק מפרסם את השימוע המלא בדבר מתן אפשרות לספקי תקשורת חסרי תשתית להשתמש בתשתיות הפסיביות של בזק והוט

משרד התקשורת מפרסם היום את הטקסט המלא של השימוע בדבר מתן אפשרות לספקי תקשורת חסרי תשתית להשתמש בתשתיות הפסיביות של בזק החברה הישראלית לתקשורת וחברת הוט טלקום (HOT).

מדובר בתיק שירות הנדסי: שימוש בתשתיות פסיביות” במסגרת סל השירותים לשוק הסיטונאי ובמסמך הנמקות לעניין “הדדיות באספקת שירותי גישה לתשתיות פסיביות”.

המועד האחרון למשלוח התייחסות והערות מנומקות הוא 3 באפריל 2014.

אבי ברגר מנכ”ל משרד התקשורת כותב כי “בכוונתו לחייב את בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ואת הוט טלקום במתן שירותי גישה לתקשורת פסיבית של קנים, תת קנים, גובים תת-קרקעיים, קופסאות חיבורים ועמודים האחת את השנייה”.

“כידוע המשרד פועל בעת הנוכחית לפיתוחו של ‘שוק סיטונאי’ לשירותי תקשורת נייחת, במסגרתו תתאפשר הרחבת התחרות על אספקת שירותי תקשורת כגון אינטרנט רחב-פס וטלפוניה נייחת לציבור. בהתאם למסמך המדיניות, החובה לספק שירותים סיטונאיים לכל דורש חלה על בעלי תשתיות הגישה הנייחת הכלל-ארציות המספקים שירותי תקשורת קמעונאיים, קרי, בעת הזאת הן על חברת בזק והן על הוט”.

ב- 15.1.2014 פירסם משרד התקשורת החלטה כאשר ביחס לשירותים הפסיביים שנקבעו ברשימת השירותים נאמר בה כי המשרד שוקל הרחבת החובה גם על ספקי שירותים (בעלי רישיון מפ”א ייחודי) אשר פרסו תשתיות פיסיות. “עם זאת, מטרתה של החלטת רשימת השירותים לא הייתה להסדיר שירותים סיטונאיים שיכולים להינתן בין בעלי התשתיות”.

“… דינם של שירותי גישה לתשתיות פסיביות שונה. שירותים אלה אינם באים להחליף רשת תשתית כלל-ארצית על כל יתרונותיה אלא מסייעים בפריסת רשת עצמאית תוך הגברת היעילות של משק התקשורת, צמצום הצורך בעבודות הנדסה אזרחית והקטנת הפגיעה בתשתיות קיימות. הרגולטור אינו מעוניין בריבוי תשתיות אזרחיות אלא בפריסת רשתות תקשורת עצמאיות המאפשרות לכל מפעיל לנהל את התנועה ברשת באופן בלתי תלוי ככל שהדבר מתיישב עם אילוצים אחרים.

“יתרה מכך, המשרד רואה חשיבות רבה בקידום היכולת להגיע לכל מקום ולכל דורש, כולל לאיזורים מרוחקים, לספק שירות תוך קיום תחרות והרחבת מגוון הספקים העומדים לבחירת הלקוח ללא הפלייה בין לקוחות באיזורים שונים. על כן המשרד רואה בחיוב מצב בו הוט טלקום תעשה שימוש בשירותים סיטונאיים פסיביים של בזק ולהיפך”.

במקביל פירסם המשרד טיוטת תיק שירות נוסף אשר מסדיר את מתכונת מתן השירותים הסיטונאיים הבאים: גישה לתשתית פסיבית של קנים, תת קנים, גובים קופסאות ועמודים ברשת הגישה, רשת האיסוף וברשת הליבה; שכירת סיב אפל ברשת הגישה, רשת האיסוף וברשת הליבה; שכירת אורך גל אופטי ברשת הליבה [סיב אפל וירטואלי].

“החובה החלה על החברות בזק והוט ביחס לאספקת שירות שימוש בתשתיות פסיביות לספקי השירותים תחול, בנוסף לכך אחת כלפי השנייה”. בהערת שוליים צויין במסמך כי “תיק השירות יחול, בשינויים הטכנולוגיים המחוייבים, גם על הוט”.

הערות עורך Read IT Now: ב- 27 בפברואר 2014 ב- 12:31 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “משרד התקשורת מפרסם היום שימוע בדבר מתן אפשרות לספקי תקשורת חסרי תשתית להשתמש בתשתיות הפסיביות של בזק והוט”. פרסום זה היה מבוסס על הודעה לעיתונות של משרד התקשורת שפורסמה באותו היום באתר האינטרנט של המשרד. בדיעבד שמתי לב לעובדה של הודעת המשרד נושאת את התאריך של היום הקודם, 26 בפברואר, ובחיפוש בגוגל מצאתי כי אחד מהעיתונים היומיים פירסם ידיעה בנושא כבר ב- 26.2.2014. בעקבות פנייתי לדוברות המשרד קיבלתי ב- 3.3.2014 את נוסח השימוע המלא שפרטיו מובאים לעיל.