כשנתיים לאחר שהוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ASOS, היא הסתיימה בהסדר פשרה ובהסתלקות התובע

20:27 07.02.2019

קטגוריות: משפט

בית-המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר ב- 31.12.2018 הסדר פשרה והסתלקות התובע נדב מרסיאנו מתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ASOS.COM LTD.

כבוד השופטת מיכל נד”ב כותבת בין היתר בפסק דינה בתיק זה [ת”צ 61273-02-17]:

■ “לפניי בקשה לאישור הסדר פשרה […] וכן בקשת הסתלקות […] בהתייחס לחלק מחברי הקבוצה אשר לא יקבלו הטבה בגין העבר.

■ ” ביום 28.2.2017 הגיש התובע בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המשיבה לפיצוי בגין משלוח פריטים שהוזמנו באתר של המשיבה שלא לכתובת שנרשמה בעת ההזמנה אלא לנקודת איסוף אליה נדרש הלקוח להגיע.

■ “המשיבה היא חברה בריטית המשווקת מוצרי צריכה כגון בגדים, אביזרי אופנה, נעליים ועוד. הרכישה מתבצעת באמצעות המרשתת באתר הקניות המקוון של המשיבה. המשיבה מתחייבת לשלוח את המוצרים אשר נרכשו לכתובת אליה בחר הלקוח תוך התחייבות לאספקתו בתאריך מוגדר.

■ “חרף התחייבות זו, לאחרונה, המשיבה לא קיימה התחייבותה לבצע את המשלוחים לכתובת המובטחת והחלה לדרוש מלקוחותיה להגיע לנקודת איסוף לשם קבלת המוצרים שהזמינו. זאת באופן שיטתי.

■ ביום 21 במאי 2018 הגישו שני הצדדים בקשה לאישור הסדר פשרה, לגביו היו מספר סבבים בבית-המשפט. ביום 21 באוקטובר 2018 הודיע בא כוח היועץ המשפטי לממשלה כי “לא נמצא לנכון להתנגד לאישור הסדר הפשרה המוצע, זאת מבלי להביע עמדה לגופה של הבקשה”.

■ “[…] בבקשה לאישור הסדר הפשרה צויין כי המשיבה דוחה את הנטען בבקשת האישור. לעמדתה, בין היתר, מסירת החבילות בנקודת איסוף כשזו סמוכה לכתובת שהזין הלקוח שקולה לסניף דואר מקומי, מקום בו לא נמצאה נקודת איסוף סמוכה לכתובת הלקוח, התבצעה מסירת המוצרים לכתובת הלקוח. התנהלות זו עולה בקנה אחד עם מצגיה של המשיבה ללקוחותיה כמו גם עם ציפיותיהם.

■ עוד קובעת השופטת כי “הליקוי הנטען שהביא להגשת בקשת האישור, תוקן, לאחר שהוגשה בקשת האישור, לכל המאוחר ביום 5.7.2017, עידכנה המשיבה את המידע באתר האינטרנט שלה באופן שהובהר כי המוצרים הנרכשים באתר מועברים לנקודת איסוף ואינם נמסרים בהכרח ישירות לכתובת שהזין הלקוח”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 4 במארס 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: למחוזי מרכז הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ASOS.com הבריטית המפעילה אתר מקוון בו היא מוכרת מוצרי צריכה שונים לרחבי העולם.