כמה הערות לנוכח המעבר הצפוי של עו”ד דנה נויפלד היועמ”שית ממשרד התקשורת ליועמ”שית במשרד הבריאות (בעקבות הידיעה ב- TheMarker)

נתי טוקר ורפאלה גויכמן פירסמו בדה מארקר בחמישי (5.8.2021) בערב ידיעה בדבר המעבר הצפוי של היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו”ד דנה נויפלד לתפקיד מ”מ היועמ”ש של משרד הבריאות.

איני יודע מתי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ קרא את הידיעה של הדה מארקר אבל אני מניח שסוף השבוע האחרון היה חגיגי מיוחד עבורו, בעקבות אותה ידיעה. אחרי ככלות הכל, אבי וייס (כפי שהגדיר אותו ארז רביב באתר של ‘דבר’) הוא-הוא “הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”.

= = = = = = = = = = = = = =

ברוך שפטרנו

הביטוי ברוך שפטרנו מעונשו הוא ביטוי חביב על מיודענו אבי וייס, לפחות כפי שמצביע על כך גוגל:

■ כבר ב- 4.11.2014 (שנה וחצי לאחר שנוסד האתר ‘טלקום ניוז’) השתמש בו לראשונה, ככל הנראה וזאת בהקשר לשר גדעון סער שפינה את מקומו כשר הפנים לטובת השר גלעד ארדן (לאחר סיום כהונתו במשרד התקשורת). הסיבה לשימוש בביטוי הזה קשורה למאגר הביומטרי שגדעון סער היה אחראי עליו כשר הפנים: תגובה לא קיבלתי. ברור שלא אקבל כעת מהשר שהלך הביתה… כמו שנאמר: “ברוך שפטרנו מעונשו של זה“…

■ הפעם השנייה הייתה ב- 17 במאי 2015, עת מי שכיהן אז כראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את מנכ”ל משרד התקשורת. הפעם אבי וייס מספק לנו הוכחה ניצחת לקיומו של היושב במרומים ומי שהם עושי דברו: בכותרת האייטם שלו נכתב:  ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News פיטר לאלתר את אבי ברגר.

בכותרת המשנה אבי וייס היה טיפה יותר מסוייג והוסיף להסתייגות את המילה ‘כנראה’: הישג אדיר לאתר Telecom News: לאחר חודשים, שאנו קוראים שוב ושוב לפטר את מנכ”ל משרד התקשורת הכושל, זה קרה. הוא פוטר אחה”צ בשיחת טלפון של ראש הממשלה, שכנראה הוא והשר אופיר אקוניס קראו את עצתנו גם מלפני יומיים, שזה המעשה הראשון הראוי להיעשות בממשלה החדשה ובמשרד התקשורת.

באייטם עצמו כתב אבי וייס בי השאר: “בידי כותב שורות אלו יש חומרים מסווגים וחשאיים, שטרם פורסמו, שנמצאים כעת בחקירה ויכולים אולי להוביל את המנכ”ל הגרוע הזה (ועוד כמה אנשים רעים) להיות במקום אחר לגמרי, במקום המתאים לאנשים כאלה. שוק התקשורת פשוט ניצל. יש אלוהים! ברכותי לפעולה האמיצה של ראש הממשלה ביבי נתניהו וברכותי למועמדים להחליף את אבי ברגר. כל אדם ישר יהיה ראוי להחליף את אבי ברגר,  שיצר נזקים סביבתיים לשוק התקשורת  – במיליארדים.  ברוך שפטרנו מעונשו של זה. [הערה: ההדגשות – במקור; שש שנים אחרי עדיין לא ברור מהם אותם “חומרים מסווגים וחשאיים” והאם יהיה צורך להמתין 50 שנה עד שיותר לחשוף אותם לציבור].

■ פעם נוספת הייתה בשנה שלאחר מכן: ב- 21.11.2016 כתב אבי וייס בכותרת האייטם שלו: נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין.

בכותרת המשנה נאמר: ברוך שפטרנו מעונשו של זה” אפשר לומר על פרישתו הקרובה של הרן לבאות (סמנכ”ל בכיר כלכלה במשרד התקשורת) ואחריו של היועצת המשפטית של המשרד (דנה נויפלד). בנוסף, במועצת הכבלים והלוויין פרישה שנייה תמוהה של הכלכלנית.

בהמשך כתב אבי וייס: עו”ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת […] היא מככבת (ולא לטובה) בלא פחות מ- 54 כתבות וחשיפות מאוד חמורות באתר זה. יודגש, שעוד לא חשפנו הכל….

גם לגביה האמרה “ברוך שפטרנו מעונשה של זו” מאוד מתאימה לה. בספק אם תחזור למשרד אחרי החופשה (חל”ד) אליה היא עתידה לצאת”.

■ בשנת 2019, וליתר דיוק – ב- 24.6.2019, כתב אבי וייס בעקבות התפטרותו של שר התקשורת איוב קרא: “ברוך שפטרנו מעונשו של זה”.

■  ב- 19 בדצמבר 2019 כתב אבי וייס בעדכון לידיעה: ניר שטרן,  מנכ”ל סלקום הודיע על כוונתו להתפטר מתפקיד מנכ”ל החברה (ולעבור לתפקיד מנכ”ל חברת פז). בהחלט צעד נכון וטוב עבור קבוצת סלקום, כפי שהמלצתי בחום בכתבה זו. כמו שנאמר: “ברוך שפטרנו מעונשו של זה“.

■ ב- 19 במאי 2020 כתב אבי וייס – בעקבות סיום כהונתו של המנכ”ל נתנאל (נתי) כהן – אייטם שכותרתו: ברוך שפטרנו מעונשו של זה” – המנכ”ל הכושל של מש’ התקשורת עף כטיל!

דרך אגב, באותו אייטם – כנראה מרוב התרגשות על פרישתו של נתי כהן, אבי וייס הכתיר את המנכ”לית החדשה של משהת”ק בשם לירן אבישר בן-חיים [במקום: בן-חורין]. זאת במסגרת שיבוש השמות המסורתי של אבי וייס באתר שלו.

■ בשנת 2020 הייתה פעם נוספת של ‘ברוך שפטרנו‘ אצל מומחה הטלקום מיודענו: ב- 24 במאי 2020 הוא פירסם עדכון לאייטם שלו וכתב שם: מיכל הלפרין הודיעה כי תפרוש חצי שנה לפני תום כהונתה. לאחר הדו”ח הקשה של מבקר המדינה, שהטיח בה ביקורת חריפה, הממונה על התחרות פורשת מהתפקיד. כמו שנאמר: “ברוך שפטרנו מעונשה של זו“.

■  ב-  2020 כתב אבי וייס בעדכון לידיעה: גם יו”ר קבוצת סלקום,  עמי אראל הלך הביתה. בהחלט צעד נכון וטוב עבור קבוצת סלקום, כפי שהמלצתי בחום בכתבה זו. כמו שנאמר: “ברוך שפטרנו מעונשו של זה“.

מה אומרים? כנראה שאבי וייס מחלק חופשי פטורים על ימין ועל שמאל [בלי שום הטייה פוליטית כמובן].

= = = = = = = = = = = = = =

למרות שאבי וייס כתב מס’ פעמים על “סיום צפוי” של עבודתה,

הגברת התעקשה להמשיך ולעבוד ברחוב יפו 23 בירושלים

באותו אייטם של אבי וייס מנובמבר 2016 הוא כתב על עזיבה צפוייה של עו”ד דנה נויפלד את תפקידה כיועצת המשפטית של משרד התקשורת, במיוחד לאחר חופשה הלידה שנטלה.

אלא, שלא תמיד חלומות מתגשמים. אני זוכר כי עוד כמה מספר פעמים אבי וייס כתב שאו-טו-טו זה קורה אבל לך תתעסק עם עורכי דין.

אני מבקש להזכיר לכם בהקשר זה דברים שכתבתי באמצע חודש ינואר 2019 תחת הכותרת: האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עושה ‘נאחס’ למנהלים ולעובדים במשרד התקשורת?

וכך כתבתי שם בין השאר: ב- 17.1.2019 כתב אבי וייס ב’טלקום ניוז’ בין היתר באחד האייטמים הבלעדיים שפירסם: “בינתיים נודע שלי [הטעות – מופיעה במקור], שעו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית במשרד התקשורת, ממילא פורשת בקרוב (נושא שנעסוק בו בכתבה נפרדת). כך, שכרגע כבר אין טעם לעסוק בקשר שלה לקנס המפוברק על בזק, אם ממילא היא תפרוש בקרוב מאוד”.

אין לי ספק שאבי וייס יודע היטב מה קורה במשרד התקשורת ואם הוא כותב שדנה נויפלד עומדת לפרוש בקרוב מהמשרד – חזקה עליו שהוא יודע על מה הוא מדבר. לא מכבר הוא כתב שהוא יודע הכל וזמן קצר לאחר מן שינה את הכיתוב ליודע כמעט הכל לגבי המשרד.

אבל, הארכיון לא שוכח: ב- 20 באוקטובר 2017 פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה שכותרת המשנה שלה הייתה “לאחר שנה של ‘חופשת לידה’, היועצת המשפטית של משרד התקשורת חוזרת לתפקיד“. בתוך הידיעה הוא מפנה למה שהוא מכנה חשיפה שלו שנה קודם לכן (21.11.2016) תחת הכותרת “נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין“.

בידיעה עצמה מנובמבר 2016 הוא מתייחס בין השאר ליציאתה של דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת לחופשת לידה ומציין כי “… בספק אם תחזור למשרד אחרי החופשה (חל”ד) אליה היא עתידה לצאת”. שימו לב: ‘בספק אם תחזור’.

אלא שאז הגיעה תפנית בעלילה: ב- 23 באוקטובר 2017 [שלושה ימים לאחר שבישר על חזרתה של עו”ד נויפלד לתפקיד בתום חל”ד] פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה בה כתב בין היתר: “מי היועצת המשפטית של משרד התקשורת? אתר משרד התקשורת בתחום בעלי התפקידים במשרד לא עודכן מזמן. לפני מספר ימים פרסמנו שעו”ד דנה נויפלד חזרה לתפקיד היועמ’ש, אחרי כשנה של ‘חופשת לידה’. אולם, מסתבר, שהיא שוב נעלמה. לכן, שלחנו למשרד התקשורת את השאלה הבאה: ‘האם היועצת המשפטית של משרד התקשורת היא דנה נויפלד, או רק נדמה לי, שהיא הגיע לכמה ימים למשרד (כדי לתת גיבוי לצעדים של שמילה כנגד בזק)?’. תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל, נעדכן בהתאם”.

כאמור, היועמ”ש חזרה למשרד התקשורת ליותר מ’כמה ימים’: בעצם, כבר שנתיים מאז ועד היום.

ייתכן בהחלט שאבי וייס צודק הפעם וכי בקרוב היועצת המשפטית עו”ד דנה נויפלד לא תמשיך לכהן כיועצת המשפטית של המשרד.

בתגובית שכתב אבי וייס באתר שלו ב-  25.7.2017 הוא ציין: “… עד היום צדקתי כמעט ב- 100% בכל תחזיותיי. חברות מחקר ענקות כמו כמו [הטעויות – במקור] גרטנר מדייקות לכל היותר ב- 70%. כך שאני בחברה טובה…”. עד כאן הציטוט מתחילת שנת 2019.

= = = = = = =

מיזוגניה מצידו של אבי וייס הפָּאשֵׁנִיסְטָה [לכאורה וכביכול]

במחצית השנייה של חודש יוני 2020 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה את שני הדברים הבאים:

■  מְסַמֵּר שֵׂעָר: אבי [“אני לא עיתונאי פשוט, אני עורך ראשי של עיתון”] וייס כתב השבוע בטוקבק באתר שלו ‘טלקום ניוז’ כי “אפרסם בקרוב עוד סדרת כתבות מרתקת” לגבי ‘הקליקה המשפטית’ שתעסוק בין היתר בעו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת בעלת “השיער הצבוע (פעמים רבות בלונד, לפעמים שחור ולפעמים צבעים אחרים) במשרד…”; האם ‘מומחה הטלקום’ מעתה גם עוסק בעיצוב שיער?

■ אבי [“אני לא עיתונאי פשוט, אני עורך ראשי של עיתון”] וייס כתב השבוע בטוקבק באתר שלו ‘טלקום ניוז’ כי “אפרסם בקרוב עוד סדרת כתבות מרתקת” לגבי ‘הקליקה המשפטית’ שתעסוק בין היתר בעו”ד דנה נויפלד אותה הגדיר כ”יועמ”שית הקטנה עם השיער הצבוע (פעמים רבות בלונד, לפעמים שחור ולפעמים צבעים אחרים) במשרד…”; אם כך, זה בסדר מעתה להתחיל לכתוב בסגנון כזה גם על גב’ שושנה וייס/שוש וייס/ש. וייס [“ורד”] חברת מערכת ‘טלקום ניוז’, העזר כנגדו?

+ + +

רק בדיעבד הסתבר לי כי אמיתי זיו מ- ‘דה מארקר’ צייץ לגבי הדברים הללו של אבי וייס: “מיזוגניה מישהו? אבי וייס, מנתץ תיק 4000, מצא פגם אצל דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת” וסיפק תצלום של דבריו של אבי וייס.

איני יודע מי מאיתנו הקדים במקרה הזה וזה ממש לא משנה. העובדה היא שלשני אנשים שונים ההתבטאות הזאת של אבי וייס הפריעה.

[אני חייב לציין כי כשקראתי לראשונה את דבריו של וייס, גם אני חשבתי על מושג המיזוגניה אבל מייד גם נזכרתי שאפרים קישון המנוח היה כותב לעיתים קרובות על “אשתי הקטנה”].

חזרתי לציוץ המקורי של אמיתי זיו. ומה מצאתי: שלושה ימים אחרי שזיו צייץ (ושלושה ימים לאחר שאני כתבתי על כך כאן באתר שלי), אבי וייס טרח להתפנות ולהגיב. שימו לב להתחכמות שלו (מ- 29.6.2020): “לאחר בדיקה חוזרת אני חייב לתקן טעות: זה לא “היועמ”שית הקטנה”, אלא היועמ”שית הנמוכה”. היא לא קטנה. היא פשוט קצת נמוכה. זה הכל. לא משהו בולט”.

אמיתי זיו שאל אותו בתגובה: “תגיד, כתבת פעם על התסרוקת של איזשהו סמנכ”ל אחר במשרד, ממין זכר? על הקרחת? על הגובה“.

ואבי וייס השיב: “בוודאי… פספסת המון. גם על עצמי אני לפעמים צוחק (גיל, משקל, מספר נעליים וכיו”ב..). הומור מחדד מאוד את התובנות. במיוחד עם מנוולים ומנוולות שתופרים תיקים. ככה כי בא להם“.

מה אגיד ומה אומר על הוגה הדעות מראשון לצון? בזמני היו מפרסמים דברים כאלה בעיתונות (המודפסת) ומתחתם הכיתוב “אין מלים”. אני מסתפק במלה אחת: עֲלִיבוּת.

= = = = = = = = = = = = = =