כל מכשיר נייד חדש פותח חלון נוסף לאפשרות של התקפה סייברית נוספת

Top 10 Financial Services Cyber Security Trends , דו”ח של חברת Booz Allen Hamilton שפורסם ב- 29 בנובמבר 2011, מצביע על כך שיותר איומים סייבריים על מנהלים בכירים, ההשפעות של פשיעה מאורגנת ואבטחתם של מכשירים ניידים יהיו בין מגמות אבטחת מידע של מוסדות פיננסיים בשנת 2012. לאיומים הללו יש השפעות על כל היבטי הפעילות של המוסדות הפיננסיים ובמיוחד על המוניטין והשלכות פיננסיות העלולות להוות סיכון עצום לכל מוסד פיננסי.

“בכל יום חיוני שתעשיית השירותים הפיננסיים – החל מהבנקים הקטנים ביותר ועד למוסדות הפיננסיים הגדולים של וול סטריט – יידעו מהם איומי אבטחת המידע הנמצאים באופק וכיצד תעשיות הסייבר והטכנולוגיה מתמודדות עם האיומים הללו. הסביבה העסקית כיום דורשת מהמוסדות הפיננסיים להיות יצירתיים יותר בבואם לענות על הצרכים והדרישות של לקוחותיהם, בעלי המניות שלהם ושל הרגולטורים”.

עוד נאמר בדו”ח כי הגידול אקספוננציאלי במכשירים הניידים מניע גידול אקספוננציאלי באיומי האבטחה. כל טלפון חכם (סמרטפון), מחשב לוח (טבלט) או מכשיר נייד חדש אחר פותחים חלון נוסף להתקפה סייברית משום שכל אחד מהם יוצר נקודת גישה פגיעה לרשתות”.

עורכי הדו”ח טוענים כי השימוש הגובר ברשתות החברתיות יתרום לאיומי האבטחה האישיים.