כלי רכב חשמליים בשווייץ יהיו ‘קולניים’ יותר, בהתאם לפרוטוקולי הבטיחות של האיחוד האירופאי במטרה להגן על הולכי רגל עיוורים/בעלי לקות ראייה

15:08 16.11.2018

קטגוריות: נגישות/הנגשה רכב חשמלי/אוטונומי

תגים:

כלי רכב חשמליים בשווייץ יהיו בעתיד ‘קולניים’ יותר, זאת בהתאם לפרוטוקולי הבטיחות של האיחוד האירופאי במטרה להגן על הולכי רגל עיוורים/בעלי לקות ראייה.

לפי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, שווייץ עומדת לעגן בחוק (בצורה מדורגת) את הוראות הבטיחות בהקשר זה של האיחוד האירופי והחל מאמצע שנת 2019 לחייב את כל כלי הרכב החשמליים וההיברידיים החדשים להיות בעלי מערכת קול מלאכותי [מערכת המכונה Acoustic Vehicle Alerting System, AVAS, המספקת מידע המבוסס קול בעיקר להולכי רגל אך גם לכלי רכב אחרים בכביש].

ארגונים דוגמת World Blind Union ו- European Blind Union הביעו כבר דאגה רבה מכך שכלי רכב חשמליים/היברידיים חדשים יהיו ‘שקטים מידי’ ויהיו איום רציני לבטיחות ולחופש התנועה של הולכי רגל עיוורים/בעלי לקות ראייה.

ה- Swiss Association for the Blind, SBV כבר קיבלה בברכה את הצעד הצפוי. דובר הארגון אמר בראיון לעיתון כי “האוזניים שלנו הן העיניים שלנו. אם איננו יכולים לשמוע את כלי הרכב שלו, אזי חופש התנועה שלנו נפגע בצורה רצינית”. יחד עם זאת, הביע אכזבתו כי שווייץ לא תנקוט צעדים נוספים בתחום זה כמו, למשל, היכולת של נהגים לנטרל את מערכת ה- AVAS.

משרד הכבישים הפדרלי של שווייץ [Federal Roads Office, FEDRO] הודיע כי בכבישי שווייץ נעים 4.5 מיליון כלי רכב פרטיים כשמתוכם 15,000 הם כלי רכב חשמליים ו- 67,000 הם היברידיים. כיום כלי הרכב הללו אינם שונים משאר סוגי הרכב בסטטיסטיקת תאונות הדרכים במדינה.

ממשלת שווייץ שואפת כי 15% מכלל כלי הרכב במדינה בשנת 2020  יהיו חשמליים וזאת במטרה לעמוד ביעדים ירוקים.