“כחלק משיפור תהליך החקירה האפידמיולוגיות שולב רכיב מפות דינמי של גוגל הכולל רכיב חיפוש כתובות שנועד לדייק את מידע החקירה ובעקבותיו המידע המשותף עם מערכות נוספות ועם הציבור”

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

3(2) תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שם הספק: יעל תוכנה ומערכות בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת יעל עבור רישיון שימוש ב- API  של גוגל מפות

התחלת ההתקשרות: 1 באוקטובר 2020; סיום ההתקשרות: 15 בדצמבר 2020

הערות: “בדצמבר 2019 זכתה חברת יעל תוכנה ומערכות בע”מ, בבל”מ 144-2019 עבור רישיון שימוש ב- API של גוגל מפות.

“כחלק משיפור תהליך החקירה האפידמיולוגיות שולב רכיב מפות דינמי של גוגל הכולל רכיב חיפוש כתובות שנועד לדייק את מידע החקירה ובעקבותיו המידע המשותף עם מערכות נוספות ועם הציבור.

“בשל כמות החקירות העולה מיום ליום, מבקש דניס חודוס, מנהל פרוייקטים באגף מערכות מידע ומחשוב, להרחיב את ההתקשרות עם חברת יעל תוכנה ומערכות בע”מ.

“המדובר על רישוי קריטי למערכת חקירות אפידמיולוגיות. ללא רכיב זה, לא ניתן יהיה להתחקות אחרי קואורדינטות המיקום של החולים, דבר אשר יגרור ייתור של המערכת וכן ימנע המשך קטיעות שרשראות ההדבקה באופן יעיל ומיטבי.

“בשוק קיימות מספר חברות אשר ביכולתן לספק שירות זה, קרי לפתוח חשבון בגוגל עבור רכישת השירותים נשוא ההחלטה, אך כיוון שיעל תוכנה זכתה בבל”מ ומאחר וכרגע היא המנהלת את חשבון גוגל עבור משרד הבריאות, מבקש דניס חודוס להמשיך את ההתקשרות מול החברה.

“במקביל, בימים אלו נכתב מכרז אשר טיוטה ראשונית שלו הוגשה ונמצאת בשלבי אישור פנימיים, ותעלה לדיון לאישור פרסום במסגרת הוועדה בשבועיים הקרובים.

“החלטה: לאור המפורט לעיל, מאושרת התקשרות של שלושה וחצי חודשים בהיקף המינימלי הנדרש עם חברת יעל תוכנה עבור רכישת רישיון שימוש ב- API  של גוגל מפות. לא תינתן הארכה נוספת. 10. מותנה באישור ועדת חריגים קורונה”.