כוונה לאשר ספק יחיד: רכבת ישראל/WAZE

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

שם הספק: Waze Mobile (ווייז מובייל)

מהות ההתקשרות: התקשרות לשני מוצרים שמספקת חברת ווייז מובייל: סיכה ממותגת [פרסום סיכות ממותגות של כל תחנות הרכבת בארץ בהן יש חנויות] ו- Take Over מדיה עם API בזמן אמת [שיאתר את מיקום תחנת הרכבת הקרובה ביותר למשתמש ומתי יוצאת הרכבת ליעדה, עד 5 ק”מ מהסיכה הקרובה].

משך ההתקשרות: ארבעה חודשים ואופציה לשנה נוספת

החלטה: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד טרום אישור וועדת המכרזים

הערות: בהתאם להחלטת הפורום להגדלת הנסיעות ברכבת, במסגרת המאמץ להגדלת מספר הנוסעים ברכבת, החליטה הוועדה על יצירת מודעות ופרסום לשימוש ברכבת בקרב שימוש משתמשי הרכב הפרטי, המהווה תחרות ישירה לשימוש ברכבת. לשם כך רכבת ישראל מעוניינת להתקשר עם חברת Waze המספקת שירות ייחודי למנווטים ברכב פרטי: א. ווייז מבוססת על אפליקציה חברתית סלולרית המאפשרת לנהגים לבנות ולהשתמש בידע על מצב הכבישים בזמן אמת. השירות מספק התראות אודות עומסי התנועה ותאונות ומציע למשתמשים את המסלול המהיר ביותר ליעדם; ב. ווייז מפעילה את שירותיה באמצעות הטלפונים הסלולריים ומעדכנת מפות ומצב תנועה תוך כדי נסיעה; ג. ל- ווייז מנגנון מובנה של התראות על מקומות בילוי, שירותים שונים תלויי מיקום, אשר מטבע הדברים נחשף ומשמש גם מיליוני נהגים (משתמשי האפליקציה) וגם את החברות המפרסמות בו-זמנית. ווייז מובייל היא בעלת כ- 2,200,000 משתמשים פעילים מידי חודש; משתמש ממוצע גולש בווייז יותר משבע שעות בחודש; השימוש בשירות הוא ללא עלות עבור הנהגים ולכן פופולרי.

היקף כספי: התקציב המתוכנן הוא 600,000 ₪ לכל היותר עד לסוף השנה ומבוסס על 75,000 ₪ לחודש. “נמצא כי המחיר סביר ביחס לשירותים המוצעים”.