כבאות והצלה החלה בהתקנת מערכת מחשוב על גבי טבלטים בכל רכבי הכיבוי; המערכת החדשה – “אבוקה” – צפוייה לשפר משמעותית את יעילות המערך המבצעי

08:45 09.09.2018

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

כבאות והצלה לישראל החלה בהתקנת מערכת מחשוב על גבי מחשבי לוח (טבלטים) בכל רכבי הכיבוי. המערכת החדשה, שזכתה לשם “אבוקה”, פותחה על ידי חברת טלדור והיא צפוייה לשפר משמעותית את יעילות המערך המבצעי.

מערכת “אבוקה” הותקנה במסגרת פיילוט במספר רכבי כיבוי בתחנת ראשון לציון. בסיום הפרוייקט הניסיוני יותקנו מחשבי לוח ב- 600 רכבי הכיבוי ורכבי מפקדי המשמרות.

בהודעה שפורסמה ע”י כב”ה נאמר בין היתר כי מערכת “אבוקה” תלווה את צוותי לוחמי האש מרגע ההזנקה לאירוע, הניווט ליעד, קבלת דיווחים בדרך לאירוע והצגת תמונת מצב כללית על האירוע. המערכת מקושרת באמצעות מערך תקשורת מאובטח למערכת “שלהבת”, מערכת השליטה והבקרה המרכזית של מערך הכבאות.

המערכת מספקת תקשורת רציפה עם רכבי הכיבוי באמצעות אפיק מידע “שקט”, בנוסף לרשת הקשר, אשר יאפשר שליחה וקבלת דיווחים מרכבי הכיבוי למרכזי  השליטה ולהיפך, באופן מיידי וללא צורך בהמתנה ב”תור”.  במקרים של הפעלת אירועים גדולים, יועברו פקודות והנחיות מבצעיות לצוותי הכבאיות, לוחמי האש יעדכנו סטטוס התקדמות הטיפול באירוע ויקבלו מידע חיוני וקריטי להתמודדות עם אתגרי האירוע המבצעי בו הם נמצאים.
המערכת “אבוקה” כוללת מערכת ניווט, הצגת מפה ושכבות מידע גיאוגרפי, הצגת מיקומי כבאיות וכלי רכב מבצעיים, מיקום של מכשירי קשר, ניהול גזרות וכלים נוספים לניתוח והצגת נתונים בצורה חכמה ומתקדמת. המידע במערכת מוזרם בממשקים אוטומטיים באינטגרציה מלאה לכלל הרמות.

המערכת תספק לכבאים יכולת להעביר מידע חיוני למערכת השליטה והבקרה במהירות ובהשקעה מינימלית. העברת המידע המבצעי יאפשר טיפול יעיל ונכון יותר באירועים מסובכים באתרים רגישים, מפעלים בעלי חומרים מסוכנים.

המערכת תספק לכבאים כלים לתיעוד וצפייה בכל הדיווחים והמידע הרלוונטי בכל רגע נתון, במטרה שיבינו את השתלשלות האירוע ותמונת המצב הברורה, ללא צורך או תלות בזמינות מרכזי השליטה ורשת הקשר. הכלים מספקים מידע מגוון ותמונת מצב כוללת על האירוע, על גבי תצוגות גיאוגרפיות, כולל הצגת כוחות שכנים ומעורבים באירוע.
צוותי הכיבוי יערכו באמצעות מחשב הלוח את הבדיקות היומיות של רכבי הכיבוי ומצאי הציוד התקני וידווחו על חוסרים ותקלות רכב. כלל הדיווחים יועברו אוטומטית למערך הלוגיסטי.

פרויקט “אבוקה” מנוהל ע”י מחלקת התקשוב בכבאות בראשותו של טפסר משנה דוד פוניס, המנמ”ר גיא חסון ומנהל הפרויקט קובי  דוידיאן.