“יש שופטים בירושלים” ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מתבלבל ביניהם

ביום שלישי, 19.3.2019, בשעה 12:42, העלה אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש, תחת הסיווג ‘בלעדי’, שכותרתו: עוד ניצחון ל- Telecom News והפעם: פעילות חברות התקשורת ביום הבחירות.

האייטם הזה איזכר את שר התקשורת איוב קרא ומנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן.

ראיתי את האייטם הזה קצת יותר מאוחר, ומה שמשך את תשומת ליבי הוא תצלום שאבי וייס פירסם במסגרת אותו אייטם.

בשעה 15:14 פירסמתי את המבזק הבא בחלון המבזקים של אתר זה: יש לקוות שדוברות הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) תסב בהקדם את תשומת ליבו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: באייטם שפירסם היום (19.3.2019) הוא מתייחס לכבוד השופט חנן מלצר [המישנה לנשיאת בית-המשפט העליון וכן יו”ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21] אלא שלצד שמו של השופט מלצר דווקא העדיף וייס לפרסם את תצלומו של כבוד השופט נעם סולברג אף הוא מהעליון; כותרת האייטם של אבי וייס: “עוד ניצחון ל- Telecom News “…

כולנו בני אדם וכולנו שוגים מידי פעם אבל ניתן היה לצפות שלא תיפול שגיאה כזו מצידו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שטען לא-פעם כי הוא מקפיד לבדוק היטב כל מידע שהוא מעלה לאתר שלו.

מעבר לכך, כשמקליקים בהקלקה ימנית על תמונת השופט המתפרסמת באייטם הזה ב’טלקום ניוז’ [“העתק כתובת תמונה”], מקבלים את הכתובת הבאה בה מוזכר מפורשות (באותיות גדולות): סולברג

https://sfilev2.f-static.com/image/users/228328/ftp/my_files/SOHLBERG.jpg

כשמקליקים בהקלקה ימנית על תמונת השופט המתפרסמת באייטם הזה ב’טלקום ניוז’ [“בצע חיפוש תמונה בגוגל”], מקבלים את תצלומו של כבוד השופט סולברג.

קצת יותר מאוחר באותו היום, התפרסמה בתחתית האייטם הזה תגובית (טוקבק) של מי שמתכנה יאיר ואשר כתב: “מרוב התלהבות מההישג הפיקטיבי אף אחד לא הבחין שכב’ השופט חנן מלצר הפך לנעם סולברג?”

רק ביום רביעי, 20.3.2019, מתישהו בשעות הצהריים טרח אבי וייס להחליף את התצלום השגוי בתצלום נכון והוסיף תגובית: “ליאיר, תודה על תשומת הלב לטעות, תמונת השופט הוחלפה”.

במשך קרוב ליממה העדיף אבי וייס להתבזות ולא החליף את התצלום השגוי של שופט העליון שהתנוסס בדף הידיעה הזאת באתר שלו. מילא שהוא לא החליף לאחר שאני כתבתי על כך אבל הוא לא החליף מייד כשמישהו כתב לו על כך באתר שלו. מפאת כבוד השופט ובית-המשפט העליון, לדעתי אם הייתה באבי וייס יושרה עיתונאית, הוא היה טורח לפרסם גם התנצלות באותו האייטם הזה ממש כלפי שני השופטים הללו. אבל כנראה זה יותר מידי לדרוש ממי שידידו כינה אותו “מנטור בתחום המדיה”.

= = = = = = = = = = = = = =

וזה קצת מזכיר שורה של אייטמים שפירסמתי באתר זה לגבי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שפירסם שיבושי שמות של עובדים במשרד התקשורת, תאריכים שגויים בידיעות שלו ועוד טעויות שונות.

רק היום אני מציג כיצד אבי וייס כותב על דיון בבית-משפט המחוזי בתל אביב יפו שהיה זה בדיון טרי ביותר וחסוי, שהתקיים ממש לפני מספר ימים”. אני מציג שם כי הדיון לא היה סודי כלל ועיקר, הוא לא התקיים “ממש לפני מספר ימים” אלא חמישה שבועות קודם לכן ואבי וייס לא חשף מה היה באותו דיון כיוון שאני פירסמתי ידיעה באתר זה קצת יותר מאוחר באותו היום ממש, כיוון שאני הייתי פיזית נוכח באולם.

אבל, היי, בואו, למה שהעובדות יקלקלו ‘סיפור טוב’?

= = = = = = = = = = = = = =

וזה גם מזכיר אייטם שפירסמתי בסוף חודש יוני 2018 וכותרתו: “שמה של עורכת דין הוכתם למשך כיממה ע”י אתר חדשות רק משום שהיא נושאת שם פרטי זהה לשמו של עורך דין (גבר) שאותו ביקר העליון בחריפות בפסק דין שנתן“.

= = = = = = = = = = = = = =

טעויות קורות ויקרו. צריך לתקן אותן ברגע שהן מתגלות (גם אם מדובר במישהו שהוא מחוץ לכלי התקשורת הטועה) וזה ממש לא פוגע בכבוד המקצועי לפרסם גם התנצלות.

= = = = = = = = = = = = = =