ישראל ממוקמת במקום השביעי בדירוג שותפי המסחר המובילים של ארה”ב לשירותי טכנולוגיה ברשימה של ייבוא טכנולוגי של שירותים לארה”ב

2019 Tech Trade Snapshot, הדו”ח השנתי של Computing Technology Industry Association, CompTIA שפורסם בארצות הברית ב- 21 במאי 2019 אומר כי הייצוא של מוצרי ושירותי תעשיית הטכנולוגיה של ארצות הברית גדל בשנת 2018 בכ- 16 מיליארד דולר לסכום כולל של 338 מיליארד דולר.

לדברי עורכי הדו”ח, הייצוא הטכנולוגי האמריקני תמך בכ- 858,000 מישרות בארה”ב בשנת 2017 (השנה האחרונה לגביה יש כיום נתונים). מדובר בגידול בשיעור של 5.2% לעומת שנת 2016.

מאז שנת 2010, הייצוא הטכנולוגי מארה”ב היווה קרוב ל- 1 דולר מכל ארבעה דולרים שייצא מגזר הטכנולוגיה האמריקני.

ארצות הברית היא גם יבואן גדול של מוצרי ושירותי טכנולוגיה. בשנת 2018, עסקים וצרכנים אמריקנים רכשו סחורות ושירותים טכנולוגיים בקרוב ל- 500 מיליארד דולר ממדינות מחוץ לגבולות ארה”ב.

עפ”י נתונים רשמיים, ישראל ממוקמת במקום השביעי בדירוג שותפי המסחר המובילים של ארה”ב לשירותי טכנולוגיה ברשימה של ייבוא טכנולוגי של שירותים לארה”ב, נכון לשנת 2017. בראש רשימת המדינות המייצאות שירותי טכנולוגיה לארה”ב נמצאת הודו ואחריה (בסדר יורד) אירלנד, קנדה, בריטניה, גרמניה, סין, ישראל, יפן, סינגפור והולנד. את הרשימה של ייצוא טכנולוגי של שירותים מארצות הברית, מובילה אירלנד ואחריה (בסדר יורד) שווייץ, בריטניה, יפן, סינגפור, קנדה, גרמניה, ברזיל, הולנד והונג קונג.

את רשימת ייצוא הסחורות הטכנולוגיות מארצות הברית מובילה מקסיקו ואחריה (בסדר יורד) קנדה, סין, הונג קונג, גרמניה, יפן, הולנד, דרום קוריאה, טאיוואן וסינגפור.

את רשימת ייבוא הסחורות הטכנולוגיות אל ארצות הברית מובילה סין ואחריה (בסדר יורד) מקסיקו, מלזיה, טאיוואן, יפן, דרום קוריאה, תאילנד, ויאטנם, גרמניה וקנדה.