ישראל דיגיטלית מפרסם מבחנים לחלוקת כספי תמיכות לשנים 2019-2021 לתכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מיזמים דיגיטליים מתקדמים ברשויות המקומיות

מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשיוויון חברתי מפרסם מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של המשרד לשנים 2019-2021 לתכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מיזמים דיגיטליים מתקדמים ברשויות המקומיות ולאשכולות רשויות מקומיות.

המועד האחרון להגשת בקשות תמיכה בנושא התמיכה הוא ה- 28 באוקטובר 2018. בקשות התמיכה יוגשו על גבי טפסי הבקשה באמצעות מערכת מרכב”ה.

בהזמנה להגשת בקשות נאמר בין היתר כי “מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי פועל לקידום צמצום פערים, לעידוד צמיחה כלכלית מואצת ולקידום מימשל חכם וידידותי, וזאת באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת.

“בהחלטת ממשלה מס’ 2733 מיום 11.6.2017 הוטל, בין היתר, על מנכ”ל המשרד בשיתוף מנכ”ל משרד הפנים ובהתייעצות עם גופים שונים, לגבש תוכנית לקידום תחום הערים החכמות בישראל, שתכלול בין היתר ‘ביצוע פרויקטים ליישום כלים דיגיטליים מתקדמים’.

“רשות החדשנות פועלת לפיתוח, לחיזוק ולהובלת חדשנות ישראלית, תוך ביסוסה כנכס לאומי משמעותי בשגשוג המשק הישראלי.

“במסגרת התכנית לקידום תחום ‘הערים החכמות’, מבקש המשרד לעודד רשויות מקומיות בישראל ליישם מיזמים דיגיטליים מתקדמים למען שיפור איכותם של השירותים המוענקים לתושביהן ולעסקים הפועלים בהן ולמען ייעול תהליכי עבודה ברשויות המקומיות.

“המיזמים הדיגיטליים שיבוצעו יתרמו לגיבוש ולהתווייה של מודל ‘העיר החכמה’, כמו גם ליצירת מאגר ידע של מיזמים דיגיטליים מתקדמים, דבר שיאפשר לרשויות מקומיות ללמוד זו מזו ולהטמיע כלים דיגיטליים מתקדמים על בסיס הניסיון שייצבר. פעילות זו של המשרד מבוצעת בשיתוף עם רשות החדשנות, אשר תעניק למשרד סיוע וליווי מקצועי.

“ניתנת בזאת האפשרות להגיש בקשות לתמיכה בעבור תכנון, הקמה, שדרוג, תפעול ותחזוקה של מיזמים דיגיטליים מתקדמים ברשויות מקומיות, עבור השנים 2019-2021. ועדת התמיכות של המשרד תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד בהתאם להוראות החשב הכללי לעניין תמיכות מתקציב המדינה בגופים אחרים, כפי שתעודכנה מעת לעת, בהתאם לקבוע במבחני התמיכה המפורטים בהזמנה זו ובהתאם לכל דין”.