ישראל במקום ה- 15 בדירוג עולמי חדש בתחום האינטרנט

מדד האינטרנט שפירסם TheWebIndex.org הוא מדידה רב-מימדית ראשונה של ניצול השימוש באינטרנט וההשפעה של הרשת על אנשים ומדינות. המדד כולל אינדיקטורים שונים המעריכים את ההשלכות הפוליטיות, הכלכליות והחברתיות של האינטרנט וכן אינדיקטורים של תשתיות החיבור לאינטרנט. המדד בוחן 61 מדינות בעולם – מתפתחות ומפותחות כאחד. הדו”ח הוכן במימון של 1 מיליון דולר שהעניקה חברת Google.

את המדד מובילה במקום הראשון שבדיה (עם ציון של 100) ואחריה ארצות הברית (עם ציון של 97.31) במקום השני ובריטניה במקום השלישי (עם ציון של 93.83).

אחריהן (בסדר יורד): קנדה, פינלנד, שווייץ, ניו זילנד, אוסטרליה, נורווגיה, אירלנד, סינגפור, איסלנד, קוריאה הדרומית וצרפת.

ישראל ממוקמת במקום ה- 15 במדד (עם ציון של 78.53). היא מקדימה מדינות דוגמת גרמניה, יפן, סין ורוסיה. הדו”ח מציין כי ישראל ממוקמת בקרב עשרים המדינות המובילות בכל המרכיבים כאשר בתחום ההשפעה הפוליטית של האינטרנט היא ממוקמת במקום ה- 8 העולמי. השימוש של ישראל בטכנולוגיית מידע ותקשורת לצורך יעילות מימשלית דומה למספר מצומצם של מדינות (והיא מקדימה בכך את ארה”ב ובריטניה) והיא ממוקמת במקום השישי במדד האו”ם United Nations’ e-participation index.

עשר המדינות הסוגרות את הרשימה הן נפל, קמרון, מאלי, בנגלה-דש, נמיביה, אתיופיה, בנין, בורקינה פאסו, זימבבווה ותימן – הסוגרת את הרשימה.

הדו”ח מעריך כי יש כיום כ- 3.4 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם ויותר מטריליון דפי אינטרנט ציבוריים. עם זאת, ליותר מ- 60% מאוכלוסיית העולם אין כיום עדיין גישה לאינטרנט.