ירידה של 35%(-) בהשקעות הון סיכון בחברות הזנק בהודו ברבע הראשון של 2016

ברבע הראשון של 2016 נרשמה ירידה בשיעור של ירידה של 35%(-) בהשקעות הון סיכון בחברות הזנק בהודו, כך לפי נתונים שפורסמו ע”י חברת VCCEdge. מדובר בירידה של יותר משליש בהשוואה לרבע הראשון של שנת 2015: מ- 138 עסקות ברבע הראשון של השנה שעברה ל- 90 עסקות ברבע הראשון של השנה הנוכחית.

בהיקף הכולל של ההשקעות נרשמה ירידה מ- 1.79 מיליארד דולר ל- 337 מיליון דולר, בהתאמה.

העיתון  Wall Street Journal  דיווח בשעתו כי מנתונים שפירסמה חברת Traxcn  עולה שחברות הזנק (סטרט-אפים) בהודו גייסו 959 מיליון דולר ברבע הרביעי של שנת 2015.

ברבע השלישי של שנת 2015 גייסו חברות הזנק הודיות סכום כולל של 3.2 מיליארד דולר.

ברבע הרביעי של שנת 2014 גייסו סטרט-אפים בהודו סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר.

נראה כי חברות רבות מתקשות לגייס כספים לסבבים נוספים שלהם.

ראש ממשלת הודו Narendra Modi  הכריז לאחרונה על Startup India Initiative הכוללת הקמת קרן של 1.5 מיליארד דולר לסייע לחברות הזנק במדינה ועל שורה של צעדים להקלה על פעילותן כמו פטור ממס הכנסה בשלוש השנים הראשונות, פטור ממס על רווחי הון, הוזלת תהליך רישום בקשות לפטנטים וזירוז התהליך ועוד. בנוסף יש כוונה להסיר את המגבלות על גישה למימון הון סיכון מחוץ לגבולות המדינה.

עפ”י דו”ח של הבנק העולמי [World Bank] שפורסם לאחרונה, הודו ממוקמת במקום ה- 130 מתוך 189 מדינות לגבי קלות ניהול עסקים במדינה. יצויין כי הודו ממוקמת במקום השלישי בעולם, אחרי ארצות הברית ובריטניה, בהקמת חברות הזנק אם כי ‘שיעור התמותה’ של חברות הזנק הודיות הוא גבוה ו- 90% מהסטרט-אפים מסיימים את חייהם בשלבים מתחילים בשל היעדר גישה למימון.