יסורי איוב: עדות ממקור ראשון על שר התקשורת – “הזהרתי אותו שהוא בדרך לתהום; אין לו מה להלין אלא על עצמו”

אנשים אינם לומדים מטעויות של אחרים וחבל.

כל הבעיות הנוכחיות של שר התקשורת איוב קרא [חקירה/בדיקה/בירור המשטרה בעניינו] היו יכולות להימנע אם היה נוקט בצעד פשוט ביותר.

■ ב- 8 בינואר 2019 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שבחלקו השני עסק בשר התקשורת. בפיסקה האחרונה באייטם זה נאמר: “[…] איוב קרא פשוט ‘מחוק’, גם אם הוא טרם קיבל על כך הודעה רשמית ממישהו. עצוב, כי הוא הגיע למשרד עם הרבה כוונות טובות ומדובר בשר עם “ציוניות בנשמה”. אולם, אלה החיים במדינה הסוערת שלנו. הזהרתי אותו בעשרות כתבות באתר זה,  שהוא בדרך לתהום. הוא סירב להיפגש עימי וסירב להשיב לי, לכל פניותיי. כך שאין לו מה להלין אלא על עצמו”.

הדברים ברורים, אבי וייס, קצין משטרה בדימוס, היה מזהיר בפגישה (שלא התקיימה) את איוב קרא לגבי כל אפשרויות ה’כיפה האדומה’ שיעשו לו. לוּ רק היה איוב קרא נפגש איתו. ממילא ברור שגם כל בעיות התקשורת של מדינת ישראל וחוליי משרד התקשורת בתוכם היו נפתרים. לוּ רק היה איוב קרא נפגש איתו.

■ ב- 15 בינואר 2019 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שעסק בפתיחת הבדיקה/חקירה/בירור של המשטרה לגבי שר התקשורת איוב קרא. בסו]ו של אותו אייטם כתב אבי וייס: “המצב חמור והוא היה חמור כבר ימים ספורים אחרי כניסת השר לתפקיד ואתר זה התריע בפניו, שהוא עומד ‘ליפול לתהום’. אבל הוא לא הקשיב ובכלל לא רצה להיפגש עם עורך טלקום ניוז. זה רק מצביע על כך, שהוא היה ‘עיוור’ ולא היה מוכן לשמוע אזהרות משום כיוון – ופשוט התעלם מהן”.

■ הדברים הללו של אבי וייס הזכירו לי משהו מהעבר: ב- 5.10.2015 כתב אבי וייס אייטם לגבי שלמה פילבר המנכ”ל דאז של משרד התקשורת. בין היתר כתב באותו האייטם שלו: “ב- 6.6 וב- 9.6 ביקשתי פגישה עם מנכ”ל משרד התקשורת החדש. עד רגע זה לא קיבלתי כל תשובה”.

ה- 6 ביוני 2015 היה יום שבת, יום לפני שהממשלה אישרה רשמית בישיבתה את מינויו של פילבר לתפקיד המנכ”ל. אני מניח שאבי וייס לא פנה ביום שבת בבקשה לקבל פגישה עם פילבר, אדם שומר מסורת. ייתכן שוייס פנה במוצ”ש. גם לא ברור ממי בדיוק ביקש את הפגישה: האם הייתה לו כתובת מייל אישית של פילבר המנכ”ל שטרם אושרה אז מועמדותו ע”י הממשלה, או שמא פנה באמצעות דובר משרד התקשורת. הוא לא אמר.

ואני תוהה ושואל את עצמי: מה בדיוק רצה אבי וייס לספר למנכ”ל הנכנס [אז] של משרד התקשורת שהיה לו כה דחוף להיפגש עימו כבר בימים הראשונים לתחילת כהונתו בתפקיד? האם לספר לו מי נגד מי במשרד התקשורת? האם לתדרך אותו מה צריכות להיות העדיפויות שלו (של פילבר) בניהול המשרד? ואני גם תוהה אם יש עוד מי שכותב על משרד התקשורת (לרבות באתרי החדשות הגדולים ביותר) שביקש להיפגש עם המנכ”ל הנכנס מייד עם כניסתו לתפקיד? ולצורך זה, האם יש מנכ”ל חדש של משרד ממשלתי כלשהו שאחת מפעולותיו הראשונות במשרד היא להיפגש עם מי שכותב בתקשורת על המשרד?

לטובת עם ישראל ולטובת משרד התקשורת, יש לקוות כי הצעד הראשון של השר/ה הבא/ה של משרד התקשורת יהיה מפגש עם אבי (‘אני מאשים’, ‘מומחה הטלקום’, ‘מנטור לענייני מדיה’, נצ”מ בדימוס) וייס.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור באתר ‘טלקום ניוז’].