ייצוגית: “האם ייתכן כי רשת סלולרית מובילה בישראל, בשנת 2020, תחייב את צרכניה במחיר גבוה מהמחיר אשר הוצג על-ידה בפרסומיה ו/או באתר האינטרנט?!”

14:09 04.12.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

ביום ראשון (22.11.2020) בבוקר דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: “האם ייתכן כי רשת סלולרית מובילה בישראל, בשנת 2020, תחייב את צרכניה במחיר גבוה מהמחיר אשר הוצג על-ידה בפרסומיה ו/או באתר האינטרנט?!”: הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום בשל הפרה לכאורה של החובה להציג את המחיר הכולל של החבילות המשווקות על-ידה; היקף התביעה הקבוצתית: 27 מיליון ₪.”

התובעת בתיק זה היא רחל ערמון, לקוחה של חברת גולן טלקום.

בכתב התביעה נאמר בין השאר כי “עניינה של תביעה זו הוא בהפרות בוטות של הוראות חוק הגנת הצרכן וכן זלזול במטרות החשובות אשר עמדו בבסיס חקיקתו, כמו גם בזכויות הפרט”.

“[…] המדובר בעניין צרכני חשוב מאין כמוהו – זכותו הבסיסית והיסודית של  הצרכן בישראל להבין מהו מחירו של המוצר או השירות אותו הוא רוכש, בטרם המוצר או השירות נרכש.

“[…] הנתבעת בחרה להתעלם לחלוטין מהוראות חוק מפורשות אלה, וזאת כאשר אנה מציגה בפרסומיה או באתר האינטרנט שלה אותו היא מפעילה את מחירם הכולל של החבילות המוצעות לציבור על-ידה, והדבר חמור עשרות מונים כאשר מדובר, בין היתר, בחיובים חודשיים קבועים (אשר מתחדשים באופן אוטומטי), אשר רוב הצרכנים כלל לא ישימו ךב לאותם החיובים העודפים שנגבו מהם, אלא רק לאחר חודשים רבים (במקרה הטוב, כפי שהיה במקרה של התובעת)!!

“האם ייתכן כי רשת סלולרית מובילה בישראל, בשנת 2020, תחייב את צרכניה במחיר גבוה מהמחיר אשר הוצג על-ידה בפרסומיה ו/או באתר האינטרנט?!”

במקרה הספציפי של התובעת מדובר בחיוב ביתר עבור שירות תא קולי למרות שלדברי כתב התביעה, “התובעת מעולם לא הזמינה, לא ביקשה וגם לא דרשה שירות תא קולי, על אף אחד מהקווים אשר בבעלותה!!”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אברהם יהודה ורועי בכר.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי של כתב הטענות].