יושקעו 55 מיליון ₪ בשדרוג התשתיות באוניברסיטת בן-גוריון על-מנת לעמוד בביקושים הצפויים מצד משרתי צה”ל בקריית התקשוב

10:13 06.11.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

הסכם הזיכיון לתכנון, הקמה ותפעול קריית התקשוב של צה”ל בסמוך לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נחתם ב- 4.11.2018 בין משרד הביטחון וקבוצת ‘שיכון ובינוי ואפריקה ישראל’. הקרייה החדישה שתיבנה כ”בסיס חכם”  תבנה על שטח של כ- 180 דונם, מתוכם כ- 150,000 מ”ר בנוי בפארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר שבע.

אל הקרייה יועתקו היחידות הטכנולוגיות של אגף התקשוב וההגנה בסֶבֶ”ר (סביבת רשת, סייבר), אופק – היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר ומטה פיקוד דרום וישרתו בה כחמשת אלפים חיילים ואנשי קבע.

על פי התחזיות, צפוי גידול משמעותי בביקושים ללימודי ההנדסה ומדעים מדויקים באוניברסיטת בן-גוריון בשנים הקרובות מצד עשרות אלפי החיילים והקצינים שיעברו לשרת בבסיסי צה”ל המוקמים בנגב. עבודת מטה שנעשתה במשרד הביטחון קבעה כי הגידול בביקוש ללימודים אקדמיים, אותם הצבא מעודד כדרך לשמר כוח אדם איכותי, יחזק את האקו-סיסטם בין מערכת הביטחון, האקדמיה והאוכלוסייה בנגב. בעקבות כך החליט צוות בינמשרדי של משרדי הביטחון, ראש הממשלה, האוצר, והועדה לתכנון ולתקצוב (ות”ת) במועצה להשכלה גבוהה, על השקעה של 55 מיליון ₪ לטובת שדרוג התשתיות הפיסיות, לקליטת אנשי סגל אקדמי ולקליטת סטודנטים והכשרתם למקצועות ההייטק באוניברסיטת בן-גוריון לקראת מעבר צה”ל לנגב.

הקמת קריית התקשוב במיקום אסטרטגי לצד אוניברסיטת בן-גוריון ופארק ההיי-טק מהווה שלב נוסף ביצירת ‘אקו-סיסטם’ כוללני וחוצה מגזרים בבירת הנגב המכיל את כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר במרחב פיזי משותף בו מתרחשת סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים.

פארק ההיי-טק הוקם לפני ארבע שנים באמצעות  שיתוף פעולה ייחודי בין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע וחברת גב-ים. הקמתו היא אבן דרך בפריצת תעשיית הסייבר הישראלית לרחבי העולם והגשמת חזונו של דוד בן-גוריון. בפארק מרוכזות חברות, ארגונים ומוסדות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, העוסקים בטכנולוגיות מתקדמות, מחקר ופיתוח בעלי חשיבות לאומית ובינלאומית בתחומים אלה. קריית התקשוב צפוייה להביא לפארק את מיטב  המוחות הטכנולוגיים של צה”ל ולהצמיח חדשנות פורצת דרך באמצעות שיתופי פעולה צבא-אקדמיה –תעשיית ההיי-טק. אלו יחזקו את מטרופולין באר שבע, כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, עם דגש מובהק לתחום הסייבר והדיגיטציה.

אוניברסיטת בן-גוריון ניצבת בלב ההכרזה על באר-שבע כבירת הסייבר של ישראל. כמוסד אקדמי שחרת על דגלו את החדשנות והיזמות, תאגידים בינלאומיים מובילים נסמכים על מומחיותה של האוניברסיטה בתחומי אבטחת סייבר, רובוטיקה, רפואה טכנולוגית, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה, לצורך מחקר ופיתוח חדשניים.